God morgon 2008-02-29
I dag är det skottdag, så den här dagen skulle ju egentligen inte finnas.
I går kväll var det fem minus, idag plus tre och småskvätt i luften. Jag hade berett mig på att få skrapa rutor, men det var rätt skönt att slippa, måste jag säga.
"Tala är silver, tiga är guld", inget nytt direkt i dagens kalender.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon,eller inte det är frågan.Skall tillbringa dagen med att ytterligare åka fram o tillbaka småland,men sen är ett av mina stora bekymmer förbi,vi har sålt lanthandeln puh säger jag bara ,nu kan vi återgå till det "normala" igen…..
Ha en bra dag…
God morgon, på skottdagen fyller min brors yngsta kille 2 år. Nu kan ni som kan räkna snabbt lista ut att han är 8 år. Deras dotter fyller år den 1 mars, så vore det inte skottår skulle de fylla samma dag.
Men oj blev det snö igen! I går var det en vacker solig vårdag och i dag vinter igen.
I går hade jag hovslagaren ute och nu på morgonen ska Dorina få elektroterapi. Det finns många hål att stoppa pengar i , men de lämnar stora hål efter sig också.

#0 Det är ett ordspråk att tänka på..
Själv ska man idag avsluta den underbart härliga tvåveckors praktiken idag.. Kommer verkligen att sakna korna.. Fast det har vart ganska jobbigt att stå upp 20 minuter i fem så länge… På tisdag är det skolan igen, lite tråkigt..
Ute ser det ut som att det kan bli en sköndag att spänndera inomhus.. Solen kanske ändå tittar fram, vem vet inte det?
Slänger med en bild på min mor, så ser hon ut efter en lyckad ridtur i skogen. Ps. Det är en pinne som har gjort skadan =P

Godmorgon i landet! Här är det tolv minus och flingar litet snö, det har kommit en hel centimeter redan. Jag och Peter ska ta oss ner till hästmässan i Nacka idag, och överge barn och djur. Få se om Sara med kompis far ut med några hästar, tveksamt när det är så kallt, vi är ju inte vana vid sn kyla i vinter. Annars brukar man tycka det är varmt när det "bara" är tio minus…

God morgon.
I Hälsingland är det vitt igen, började snöa i natt och snöar fortfarande.
Idag väntar det 3 pass med elever sedan är jag ledig i en vecka, ska bli så skönt. Valparna blir 4 veckor idag så nu börjar det bli lite jobb med dom, bra med ledigt då.
Ha en bra dag.
# 3 Fy, vilken läbbig bild! Stackars Gunilla!
Morron, växlande väder här, sol, moln……men uppehåll i alla fall. Ja, usch, stackars Gunilla!!

Ja ha såna blåtiror kan man få när man håller på med unghästar… men nu föstår ni väl varför jag är som jag är…. ( trög?)
Fick tidningen Gotlandsrusset i brevlådan nu. Tack till Liselotte för "Vem är ynglingen" och för det läsvärda om hingstlinjer…
Pernilla vad roligt att du skrivit om amerikanska russ, det är mycket man lär sig.
Men Hjördis är bäst
det stycket måste jag läsa allra först.
Tack till er alla för ni gör en så bra förenings tidning!!
Hjördis hälsar och tackar! ;)
Faktum är att hon HAR blivit snällare sedan jag var bortrest över jul, så någonting hände där kring nyår ungefär …
Hoppas att blåtiran börjar ge med sig - aj aj aj ad det gör ont när man tittar på bilden …..
# 9 Tack, tack! Ni som hängt med i alla nötter har ju världens försprång i gissningstävlingen. Ni har ju lärt er mina konstiga tankegångar. Nu var det ju också massor med ledtrådar!
Gotlandsrusset blir nattlektyr ikväll.
Då får vi gotlänningar hålla oss till måndag med att få läsa tidningen Gotlandsrusset då för här har den inte dykt upp hos mig idag
, vi brukar ju få lite senare här på ön..
Nu har jag också läst tidningen, väldigt intressant läsning den här gången. Nu kan jag också snart kika och läsa om exporternas stammar i mina nygamla stamböcker som jag "ropat" in på tradera.
Oj, då kommer tidningen snart till mig också. Måndag är väl för mycket att hoppas på, men någon gång i nästa vecka 
Jag har varit på så dystert humör hela dagen -hu - och det gick inte över föränn nu i kväll när jag lagade mat och bakade en kaka 
Det är inte morgon, jag vet……..MEN min dator har varit ur leken i 3 dagar, känns som ett år! I kväll, äntligen hade min älskade "lille" son Micke i Göteborg tid att ta sig an den dumma burken! Nu funkar det igen, tänk, teknikens under han kan sitta i Göteborg och fixa min dator…….
I morgon väntar 51 russ och shettisar på sina mätintyg
……Ha en bra lördag!