Dagens bild 2008-02-28

Så sööt ponny :)

Inte dagens bild men iaf min senaste. Silverboy låg och sov på måndagmorgonen efter en omtumlande utställning på söndagen! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Ha, ha, Tittut, det är ju åt dig han räcker ut tungan……..här en bild som jag råkade ta i söndags på Njord, skulle ta bilder när han löshoppades men jag tog hela tiden för sent så han hade redan hoppat och på bilderna var det bara ett hinder….hmmm svårt det där när man inte är så haj på kameror, denna bild knäppte jag av av misstag men jag tycker den blev fin, eller??

# 6 Men hon var så söt, så det var hon väl värd!
Kul att se lite roliga och fina bilder. Ös på!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

En bild från domarutbildningen på Kvinnersta idag. Nordsvenske hingsten Orkan 1911.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Här är samme grabb i ett annat moment
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#16 Vad härligt med vattnet också.
Jag tycker det är bra med en dagens bild!
Tyvärr har det inte blivit något fotat idag här men det här är i alla fall en av de senaste.
Farsan & min sambo gick lös med motorsågarna nere i hagen för att öppna upp lite (årets ved). Och hästarna tyckte förstås det var hur kul som helst. Och Lejonhjärta ska som alltid vara värst, mycket nyfiken och modig är han och vill "hjälpa till". :D

#16 - vilken fin körväg, alldeles vid vattnet! :)

#3 Jag måste bara fråga hur ofta du borstar dina hästar egentligen per dag. Dom är ju alltid så rena och glänsande!
När jag äntligen får för mej att ta lite kort på mina pållar ser det ut som lerklumpar och ruggiga=Inga vackra syner!
Vad har du för hemligt knep?
#21 - Pälsglans, säger jag an att veta vad BJ använder …
Sprutar man lite pälsglans i manoch svans så försvinner lerklumparna helt av sig själva nästan. Däremot ska man vara försiktig med pälglansen där sadeln eller selen ska ligga - hästen blir nämligen väldigt hal … *harkel* …

#22 Mina är leriga från topp till tå så det skulle gå åt tonvis med glans för att hålla leran borta 
Jasså har du också provat det där med pälsglans och sen rida. Visst är det kul! Vi var ett gäng som red barbacka på kvällen på Mantorps travslinga efter en utställning för några år sedan, nytvättade hästar och massa pälsglans då var man inte så kaxig uppe på hästryggen längre. Men ack så kul vi hade och jag tror att alla höll sej kvar på hästryggen…