God morgon 2008-02-27
God Morgon (om den nu är det ) nyss hemkommen från Arlanda körde mina grannar dit då de skulle till Indien +30 där Vårat kära Roslagen bjuder för omväxling på regn och +4 grader Jag är inte dugg avundsjuk på dem tänk att gå på torr mark och se solen Ja drömma kan man ju, men nu är det dax för en fika och sedan stallet Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kunde du inte ha följt med till Indialand? Men det är klart, vem skulle då fixa med den gule nästa helg?
Här är det tjockt i halsen och begynnande snuva. Och jag som ska på kurs i helgen och måste vara alert då. Hur ska det gå? Fanns många bra husmorstips för att bota allehanda sjukdomar på connemarasidan. Får väl kolla där.
"Med lögner kan man kanske ta sig fram i livet-men man kan aldrig vända åter"
Ungefär så stod det i min kalender idag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

# 1 vad ska du på för rolig kurs
Exteriörbedömningskurs för fjordhästar.
God morgon! Har fixat med hästarna och ska nu dra iväg på lite ärenden och hämta dottern på Arlanda som är i Holland och hälsar på sin moster.
Ha det så bra!

#4 Nämen, kallar du mig för ärenden?
Välkommen!
Frågan är om jag skall bevara några kusar rena tills du kommer, eller om jag skall släppa ut dem på SPA? De längtar nog tills de får göra sig i ordning! Gegga, gegga, gegga…
Ha det så gott!

Godmorgon i landet! Mulet här, och minus sex ute. Inga skotrar surrar än, men det kommer nog vad det lider. Var ute och körde Yazzå igår, lyckades inte ragga upp någon medhjälpare för parkörning. Ikväll blir det westernträning, Sara kommer hem i eftermiddag/kväll, så vi får se hur stressigt det blir…

Karisma har vänner på väg till Indien och solen. Själv har jag varit på Kastrup och hämtat en kompis från norra Indien - vackert sommarväder där +20 och alla frukträd i blom. Nu skall vi ha möten och diskutera stöd till projekt från van gujarerna, ett nomadfolk i Himalaya. Vi har jobbat tillsammans med detta i nästan 20 år och nya lager för skogsinnevånare i Indien gör att det ser ljusare ut än på länga.
# 7 Det låter intressant tycker jag. Har ofta sneglat på att åka med "Läs och res" till Indien, men med en sambo som inte vill åka utanför turiststråken, kommer det nog att dröja innan vi kommer iväg.

#1. Riv ner lite färsk ingefära i theet…. det gör susen!
Och för allt del - har du vägarna förbi Apoteket, så kan du ju köpa hem lite Berocca. Intag av zink lär vara bra. Det senare är ett tips som jag själv ej provat, men som en av mina redovisningskunder (en företagshälsovård) tipsade om häromdagen, när jag själv inte var så himla kry.
# 9 Jag har ingen ingefära. Går det lika bra med kardemumma tror du? 

# 10 du får använda de tre v som Mrs M rekomenderade
Nu är jag hemma igen och har fixat hästarna igen och ska göra lite fler ärenden…
# 4 Tack för en trevlig rundvisning av dina fina gotlandsruss och den goda rabarberpajen, det gjorde du bra Josefina.
Det var för övrigt ett trevligt "ärende" att åka en liten tripp upp till Östervåla.