Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 607 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-26

Några minus, det var till att skrapa rutorna på bilen i morse.  Det innebär säkert fint vårväder idag, det hoppas vi op.

Mor, jag, Elin och min syster skall åka och hälsa på min morfars syskon idag. Det ska bli spännade. Jag har inte träffat dem sedan mormor begravdes. Vi har blivit lovade kaffe och ananaspaj hos RC 71 på vägen hem. Får se om hon orkar med oss, eller om hon fortfarande är tvärdäckad.

Visdomsord:
"Man ska mena allt man säger, men man behöver inte säga allt man menar"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

God Morgon i stugorna här är det frost ute och himlen ser ganska klar ut  hoppas åxå på fint vårväder. Dagen får nog ängnas åt städa lite så man ser att det är ett bostadshus och inte ett hundhus ..bada alla småhundar i går så det blänker.  Det var ett bra visdomsord idag ska suga på det Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Nu regnar det!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

#2 förstör inte dagen? Kör försiktigt kan bli halt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon, nu har jag vaknat, det blev lite sent igår kväll, var hemma ho en kompis på dagen och sen en annan på kvällen. Få se vad jag hittar på för roligt idag. Så hos mig får det inte regna!! Jag beställer solsken.

Ha det så bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel! Perfekt sportlovsväder! Byns slalombacke lär bli fullpackad idag! Jag är helt solo hemma, bara hunden som håller mig sällskap. Få se om jag lyckas hitta någon som har tid att hjälpa mig att köra russen, än är de inte så väluppfostrade att man kan köra dem själv. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på idag, städa åt smådjuren kankse?

StuteriQveiar
0

Här är det mulet och duggregnar. Fy! Det är trevligare att tömköra i torrt väder, men, men, vad gör man? Oskyldig

Igår tömkördes Dumle, och Östman följde med som sälskap, idag skall båda tömköras igen. Dumle och Östman löshoppades också hemma igår. De bara älskar det! I övrigt duschade vi 4 hästar igår, men det blev snarare ett byte av smuts, för så snart de torkat rullade de sig i geggan igen, suck. Gråter

Annars väntar de vanliga göromidag. Har tänkt att jag skall köra upp det jag krattade ihop igår på skitvagnen, men i övrigt är jag inte sugen att gå och kratta mer idag om det inte klarnar upp, då får det nog bli innegöromål såsom städning, tvättning, osv.

Kram på er allihopa!

MagganS-B
0

Här håller solen på att bryta igenom grådasket, och fåglarna sjunger…..Har släppt ut de tre feta tanterna och skall strax gå ut igen och mocka deras boxar. Kjell hämtade halm i går, så i dag får dom både spån och halm! Förra mockningen blev det bara spån eftersom halmen var slut. Strör alltid med spån under och lite halm ovanpå så dom har nåt att pyssla med…..

Kul att höra att du tömkör Dumle, Anna! Hoppas han sköter sig så inte mor o far får skämmas Skrattande, och uppfödaren förståss…..

Ha en bra dag alla!

Torpets
0

En annan skall åka tur o retur småland i dag,skitkul….

StuteriSolo
0

Vid närmare kontroll av temperaturen ute visade termometern tio minus, men det blir nog vamare på dagen, och så hittade jag traktorn utanför och sonens träskor i hallen så jag antar att han sover hemma trots allt… Tur man är lättväckt eller…

Mixie
0

God morgon =))

//Mickan