Hingst anonser!
För om åren så var de alltid så många hingst anonser i tidning. Vart de olika hingstarna skulle vara på stationer runt om i Sverige. Nu mer så tycker jag att de väldigt sällan man ser de i hästtingarna.
Tidningen var alltid lite tjockare på våren som alla anonser var med ang vart vilka o vem som skulle ha den hingsten på station på sommaren o så!
Någon mer som har tänkt på de???????
Varför har de blivit så!! Nu när man börjar på att bli mera intresserad av hingstar o välja till stoet så!
Jag tror det beror på Internet. Folk tar fram info den vägen, och hingstägarna annonserar sina hingstar på div hemsidor istället.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
De har du ju rätt i! De hade jag inte tänkt på! 

Det tror jag också, men tror absolut att det lönar sig att ha en annons med en bra bild i tidningen Gotlandsrusset.

Fråga dem som har provat. Har det resulterat i fler ston?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Vi har provat annons första året vi hade Kurant på station. Ingen av de som kom med sitt sto hade läst annonsen, de hade letat på nätet i hingstlistan efter hingst.
# 4 Nej, jag har inte fått några ston den vägen, men tycker ändå att det är trevligt att annonsera min hingst i Gotlandsrusset.

#4. Jo, jag tycker också att man kan annonsera sin hingst i Gotlandsrusset, om inte annat så för att stötta föreningen. Funderar på att annonsera igen.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Vi ska annonsera, för Silverboy i alla fall! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Det är som med all marknadsföring. Nästan omöjligt att säga vilken insats som ger vilket resultat. Marknadsföring handlar mycket om att bygga varumärke och då handlar det mycket om att använda många kanaler som når den tänkta målgruppen. Gotlandsrusset är EN väg, internet en annan. Har man en hingst som har goda meriter innom en viss tävlingsdiciplin är givetvis den diciplinens organ lämpligt. De flesta tävlingsdicipliner har sina hemsidor och tidningar där man kan annonsera.
Det viktiga med marknadsföring är alltid att man har en plan om vad man vill, sedan se vilka olika allternativ man har och till sist att man inte kan avläsa reultat kortsiktigt av en insats.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
När jag hade hingst på station så hade jag annons i tidningen. Tycker att det ser trevligt ut och alla har ju faktiskt inte internet. Det är dessutom trevligt att titta på annonserna.

Jag funderar också på det här med marknadförning..
(kanske lite fel att slänga in lite gratisreklam här.. - men nu är det gjort)
man tycker att det skall vara lätt här uppe i norrland att de vill betäcka med ens hingst - eftersom det inte finns så många godkända hingstar norr om s-vall. Men icke sa nicke.. antingen klingar väl namnet Karsk lite fel (vilket är konstigt) eller så är det så att man väljer de andra populärare hingstarna, som har några betäckningssäsonger på nacken.
Som tur var kom det en till Karsk förra sommaren (tack Cattis), men man kunde önska att han var mer eftertraktad bland stona. Som vi har diskutterat så många gånger i forumet… det här med att blanda in olika släktdrag.. nämner inget mer.
Om man nu skulle sätta in en annons i g-russtidningen - vad kostar det?
Till sist, så jag vill bara önska alla stoägare välkomna. Karsk är en underbar hingst…
Vill Ni veta mer, så hör av Er. Han kommer även att presenteras på detta forum snart + att han har en hemsida.
//Christina

Var kan man hitta den hemidan? *nyfiken*

Hej!
Hemsidans adress är http://hem.bredband.net/b663766/
det finns lite fel i den… men när jag har tid ska jag fixa det.
Hur går det med lilla mamma??
//Christina
Där ser man!
Inget fel på internet, men de är lite roligare med tidning i handen i stället o läsa om hingstar! o dyligt förstårs!
!
# 14 Visst är det så! Det är därför jag brukar tjata om att intressanta artiklar först och främst bör hamna i "Gotlandsrusset" och inte på nätet…

#11 Nu är det ju inte bara Karsk som får få ston utan alla Norrlandshingstar är "drabbade". Ser man till travet är ju Edgar i Kalix den snabbaste med sina 1.53,5. Edgar har trots det bara haft 6 ston till betäckning på 8 år.
#16 Det gäller väl generellt för russ i Norrland? Namnlöse, Stig-Helmer och Stuves Monopol har inga mängder med ston heller. Egentligen är det väl inget norrlandsproblem heller då det även finns hingstar i södra Sverige som har få ston år efter år.

De år jag haft hingst på station har jag vinnlagt mig om att marknadsföra honom (det enda undantaget var väl när jag hade Darius Roll 491 här 2003, för det kom litet hastigt på och jag hann inte). Jag har t ex annonserat i Gotlandsrusset, PonnyRonden och travprogram, samt på internet.
Jag resonerar på samma sätt som ryttarn. Kortsiktigt annonserar man ju för att locka ston, men det handlar även om att berätta om hingstens meriter och förhoppningsvis skapa ett långsiktigt intresse för hans avkommor - som då gynnar de stoägare som något eller några år senare kanske har en unghäst till salu.
Man får inte lägga in ren reklam i trådarna, dessa försöker jag plocka bort. Men i den här tråden uppfattar jag det som att markandsföring av hingstar och läge diskuteras, då är väl det ok.
Om jag hade en hingst skulle jag också annonsera i tidningen, kanske har jag en i framtiden!
Alla som vill kan få sin hingst presenterad i veckan hingst-serien. Sen håller jag med Tittut att "Gotlandsrusset" är viktig. Nätet är främst en mötesplats för oss gotlandsrussintresserade.
¨Karsk har en riktigt fin hemsida tycker jag!

#20 Tack.. det värmde.

Fin annons!!

#22 Enda invändningen jag har mot din annons är att kontrasten mellan texten och bakgrunden är väldigt låg. Det innebär att gamla gubbar som jag har lite svårt att läsa den, vilket gör att man hoppar…. En liten kommentar i all välmening.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#25 Det beror på att den är i så låg upplösning :) orignaet är i ett annat filformat som inte accepteras av sidan :)

Nu är vår hemsida uppdaterad på hingst-sidan.

Jättefina annonser ni har……och fina hingstar, skicka några till Gotland!

#29 Pigall har nyss varit där