Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1058 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-02-23

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon alla vänner där ute hoppas ni får en fin helg. Roslagen bjuder idag på lätt blåst klar himmel och +3 grader med ytsmäck. I går var hovslagaren här är inponerad att fötterna är så bra efter en så dålig vinter men många fötter är det. I dag ska det hem hö, sedan ska jag FÖRSÖKA få min vita häst vit (isabell) inför morgondagen det blir något att bita i. Men det blir bra träning inför premieringen om fjorton dagar  Sköt om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Här har det varit sovmorgon. Mor och far släppte ut i morse, de skulle ändå vara vid stallet före 7, så det passade utmärkt.

Egentligen är det överreklamerat med sovmorgon. Jag blir bara trött och stel, men det är en ganska skön känsla att kunna gå och lägga sig och veta att inte klockan ringen dagen efter

Ett visdomsord kan vi kosta på oss:

"Det är fel att göra fel, men det är värre att förneka misstag"

Det var egentligen gårdagens, men det var roligare än dagens "den som gräver en grop åt andra, faller ofte själv däri"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi haft sovmorgon också, vi sov ända till sju. Nu är det frukostdags, och skotrarna har redan börjat surra ute på isen. Solen skiner, och det är några moln på himlen. Sara och Ida red russen igår kväll, och jag vvar på körträning med Yazzå, och hon var så duktig!!! Det är så himla kul när hästarna börjar begripa vad man vill och inte ägnar all tid åt att kämpa emot utan jobbar med istället. Har en plan på att köra ut med par idag, få e vad det blir av det…

MagganS-B
0

God Morgon!

Nu har vi vaknat efter en minst sagt stormig natt med tillhörande strömavbrott och nedfallna grenar……soptunnan har fått ben och ligger en bit ifrån där den skall vara! Alla plåtar ligger i alla fall kvar på stalltaket och jag sov gott efter att ha varit nere och i stearinljusets sken letat fram en Ipren…..Blåser gör det ännu, så hästarna får nog jaga sitt hö nu på morgonen. Ha en bra dag!

Mot jobbet!

Fiffilura
0

Godmorogn! Underbart väder idag, blåser lite men inte så farligt! Ska ut med hästarna på långprommis idag tänkte jag….

#0 Har du några knep för fina fossingar? Skodda eller oskodda? Vad har du för marker?

VeronicaP
0

God morgon , här tycker jag det verka blåsa i stortsett lika mycket som igår och i natt . Tråkigt är det i allfall, man får inte så stor lust att gå ut och göra någon nytta i allfall.

garrilina
0

God förmiddag!

Har också haft lite sovmorgon, här blåser det så allt hö i hagarna virvlar omkring. Ska hjälpa dottern att tvätta den sista av hingstarna som ska med söderut i morgon, sedan blir det att försöka hinna packa lite hö som ska in för två dagar. Ponnytravklubbens årsmöte ska också hinnas med, sitter i valberedningen så det är ett måste.

Ha en bra dag.

September
0

Har lagat hästhagen, en krossad fönsterruta i huset av en flygande gren.

Bara en massa blåst på Gotland

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej där ute i stormiga Sverige! Här blåser det endel men solev bjuder på härlig värme bara man är i lä!

Morgonen började med djurens frukost och sen lite till mig själv. Har suttit framför symaskinen hela förmiddagen. Ett ryck och laga lite allt möjligt! =)

Till eftermiddagen blir att att fixa klart de sista förberedelserna inför utställningen imorgon. Silverboy och Musseron sa få sova inne inatt, nytvättade och fina!

Imorrn kl 07.00 bär det av… Vi räknar timmarna!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Impulz
0

Hallå allihopa! Här är det blåsigt värre, men solen skiner och det är jättesköntGlad Isen börjar ge vika på allvar och leran tar över… Idag var det full rulle direkt, vi åkte in till travet och tränade med 2 hästar, sen har hästarna fått lunch som dom borde ha ätit upp vid de här laget så nu ska vi ut o ridaSkrattande

Hoppas att alla ni som ska på utställningen imorgon får en bra dag och ha så kul, jag är lite avis på er faktisktRäcka ut tungan