God morgon 2008-02-22
Morgon Då var det dax att vakna till storm ute och lätt dugg +8 grader, så idag kan man leka i lera igen. Hoppas man hinner med allt idag vet kommer på morgonen sedan hovslagarn (han får leriga fötter) chippmärka en katt och sist men inte minst ridhuset Det är så roligt att se hur unghästarna utveklar sig Ha det gott där ute och kasta inga lerbollar nu när sportlovet börjar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här har det redan varit sportlov en vecka snart, för vi ligger ju lite före i länet bredvid ert!
Själv vaknade jag just av något väldigt irriterande - min gamla katta på tio år som löper just nu, satt och pinkade på några papper som hamnat golvet! Hon har börjat med det på sistone, och jag fattar inte varför?! Hon har alltid varit rumsren tidigare men nu har det hänt flera gånger på raken att hon kissat på fel ställe.
Kattlådan är städad och ren (har två för att det ska vara fräschare för dem!), toadörren är öppen och det finns liksom ingen vettig anledning, förutom möjligen hormonstormarna inne i hennes huvud så här på vårkanten. Så det blir att ringa Ultuna och beställa tid för sterilisering bums, så snart de öppnar på smådjurskliniken.
Hoppas att ni får en bra dag allesammans!
Just det - glömde ju gratta Anna i går - gör det i dag i stället!!! Hurra hurra, hoppas du hade en fin födelsedag! =)

Godmorgon i landet! Här har det snöat i antt, och dagen är fulltecknad. Körträning på fm, och ikväll blir det styrelsemöte i TS, PEter ska på två besök på vårdcentralen och däremeööan kanske vi hinner träffas också!
Godmorgon! nu joinar jag morgonklubben! Jag hade mitt sportlov förra veckan, och denna veckan är alla sjuka, t.o.m jag. Så ingen skola idag heller, liksom tisdag,onsdag o torsdag. Blivit så trött och känner att jag behöver vila ut mej i helgen och ta nya tag nästa vecka. Hoppas ni mår bättre än mig och ha en härlig dag!
Ne nu ska jag sova en stund till…kram på er!

God Morgon!
Här blåser det och är +7 grader, så nu har vi kommit så långt att sambon gick runt och sandade i hagarna i morse innan utsläpp. Skulle gärna byta ut all blöt is till lite lera.
Här har vi haft sovmorgon. Vaknade i morse till halv storm, och hade ingen lust att släppa ut hästyarna i det vädret, så både jag och de fick sovmårning i stället.
Ska jaga iväg ungarna till dagis och fritids, sedan ska jag jobba några timmar fram till efter lunchtid. Sedan har vi goda vänner på middag, så det blir till att öka om den här dagen skall räcka till.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! I morse fick man verkligen hålla i hatten! Jag var lite rädd för alla takplåtar som står uppradade vid ladugårdsväggen. Sist det blåste så här kraftig flög de över stallplanen. Jag vill ju inte få en sådan i hivudet när jag leder ut hästarna i mörkret.. Nu har vinden avtagit till att bara blåsa friska vindar från vinande kastvindar.
Ha en trevlig blåsdag idag! (Nalle Puh)

Här har man börjat bringa lite ordning i bomullsvadden i huvudet (förkyld). Har dock varit uppe i några timmar, men inte kommit till datorn förrän nu. Tillbringade gårdagen (födelsedagen) inne med spagettiben och kilovis i näsan. Maken var hästansvarig igår, för benen bar inte ut. Hade så stora planer på morgonen, men de rann ut i takt med att papperskonsumtionen ökade. Usch och blä för att vara förkyld, har inte varit det på 1,5 år. Idag knakar det i öronen, men allmäntillståndet är bättre, så idag skall jag försöka mig på att ta en långpromenad med hundarna. Får se till att ha en massa papper med mig.
Kramar på er allihopa!

#7, krya på dig:))
Här i skellefteå är det strålande sol (äntligen), +3 gr. och fåglarna kvidevittar… katt-toket vi har sitter på förnsterbrädan och skallrar med tänderna - så han är nog sysselsatt hela dagen. Själv har jag fått hjälp att bogsera min SAAB till verkstan igen.. den här gången var det fläktremmen…
Sedan blir det väl den obligatoriska fredagsstädningen, skotta bajs och ha fredasmys med dottern som fyller år.
Ha en trevlig helg alla där ute.

#8 Gratulera dottern från oss!
God Middag!
Hemma igen med bedövade ögon, varit hos ögonläkaren för koll…..mår alltid tjyvens när jag fått bedövning i ögonen…..huvudvärk och spyfärdig, dessutom bedövad både i näsan (det du, Anna Qveiar!) och i halsen….Tvi!
Just nu skiner solen och det är + 5 grader, stormbyar på upp till 28 m/sek på G!
Håll i hatten!