God morgon 2008-02-21
Jobbardag idag, som det brukar på torsdagar. Kallt och mörkt ute och jag är trött som bara attans. det var segt att komma ur bingen i morse.
Jag skrotar de visa orden idag. Det kommer nya imorgon
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här är det nästan 3 plusgrader, och solen börjar gå upp. Idag blir det städning, och så, sågott jag kan. Börjar bli rejält förkyld, och vanade vid 3-4 tiden med ont i halsen.
Får ta och baka en tårta då den närmaste släkten antagligen kommer och avlägger en artighetsvisit på min födelsedag.
Ingen risk att man får några hästprylar, så dem får man stå för själv!
Ha det bra!

#1 grattis! och godmorgon..

Godmorgon i landet! Här tutar talgoxen utanför, det är helt mulet men å andra sidan helt ljust också :) Grattis #1! Jag ska jobba idag, Sara och Linnea var ut med russen igår. Peter kom hem igår eftermiddag, få se vad vi hittar på på förmiddagen, jag börjar ju tolv..

God Morgon!
Vaknade i morse kl. 4 av att sambon bankade på dörren och ville bli insläppt när han kom hem från sin snabbvisit i Paris. Någon
hade låst ytterdörren i går kväll.
Nu väntar jobb fram till 14 sedan blir det verkning av 4 av hästarna i kväll. Kommer en för oss ny hovslagare, en ung nyutbildad tjej.
#1 Grattis!
Ha en bra dag.

Godmorogn! Här är det mulet och grått. Funderar på hur våren och sommaren kommer bli i år? Komme vi ha en låååång vår tro? Eller en extemtidig sommar? För nån vinter lär det ju knappast bli!?
#1 Grattis! Fyller du idag? *viskar: jag fyller i mrogon*!

#5 Jag hörde en vädergubbe på tvenen fundera över vad de skulle kalla årstiden som är nu, för det är varken vinter eller vår.. Man borde kanske införa en ny årstid?
#1Grattis..
Själv har jag en ganska soft dag framför mig. Har vart uppe och mjölkat sen 5 tiden, blev lite försenad då jag fastnade i jordbruks aktuellt som jag hittade när jag åt frukost. Fick en kvigkalv igår, en SRB och de är ju så söta ser ut som rådjurskid i huvudet.. Sen fortsätter la dagen med môkning av stallet och så funderar jag på att åka och köpa tyg för att sy en kjol. Vädret är förövringt ganska skönt, solen lyser inte och det är lite små mulet men det är uppehåll och fåglarna sjuger som bara den..
Grattis Anna!
Grattis på födelsedagen Anna! Du blir bara yngre och yngre……
Morgonsysslorna avklarade, så nu skall jag ta itu med ett kolossalarbete, har kokat 5-6 kilo potatis i går och skall göra kroppkakor till halva släkten!
Ha en bra dag!
Åhh Maggan, kan du skicka några till mig….när jag och Ove var och hälsade på Birgitta Cramér en höst och talade om att jag aldrig ätit kroppkakor så tyckte ju hon att det var ju inte klokt, så hon bjöd oss på det och det var supergott, bland det godaste jag någonsin ätit. Tyvärr har jag inte ätit det sedan dess….
Här är det grått igen……

Godmorgon!
Idag skiner solen över London, börjar längta efter både ungar och hästar. Skall bli skönt att komma hem imorgon….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 9 Säj till när du skall till Gotland så fixar vi lite snabbt, Restaurang Maggan till er tjänst!!!!!
Grattis Anna! Hoppas att du inte blir sjuk då, på din födelsedag!
God eftermiddag! Har just varit ute på första hundprommisen och nu sitter jag här och äter frukost. Kaffe är verkligen ljuvligt gott, och knäckemacka med en gnutta Bregott på är en delikatess!
Få se vad jag ska hitta på i dag. Ute är det grått och ruggigt, men kanske blir det en körtur i alla fal, med mig själv inlindad i en filt, eller något?! Brrrr!
#11# Tack Maggan, det ska jag lägga på minnet!!