God morgon 2008-02-20
Hej svejs!
På språng till stallet, för att sedan vara på jobbet 06.15. Blixtinkallad pga sjukdom.
Hoppas på en fin eftermiddag för oss alla.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon här är det +0- himlen ser ganska klar ut så få se vad det blir för väder Ska jobba borta några timmar sedan hämta mina bildelar i uppsala för nu har de kommit Hästaktiviteter får vänta till kvällen då blir det ridhuset Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morning! Sitter nu vid frukostbordet, hästarna är avklarade och sen bär det av till Norrtälje. Ha det så gott alla!
Kanske får vi något visdomsord idag med?

Godmorgon i landet! Här har det snöat litet i natt, det är gryningsljus ute och snart dags att jaga upp Sara. Simon har susat iväg, skönt att de är lediga nästa vecka! Det var bara Sara som red igår, jag var hos kotknackaren och mår nu mycket bättre, men ridning samma dag kanske inte är så smart om man vill hålla litet. I eftermiddag hade jag ätnkt att vi ska ut med hästarna, Peter kommer väl hem idg hoppas jag.
"Som man ropar i skogen får man svar"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Solen skiner och det är vårljus ute! Underbart!
Snart ska hunden på promenad, som vanligt, och sedan blir det jobb. Ska äta lunch med mina stallkompisar vid 11-tiden, så det är säkert bra att försöka hinna med lite diverse aktiviteter före - nu när jag för en gångs skull är vaken så här tidigt en förmiddag!
En gråmulen dag med plusgrader har vi här! Känner mig lite däven efter att varit upp och öppnat dörren för hemvändande make……klart att han skall komma när jag låst ytterdörren så noga
fast jag hade nog vaknat ändå, två hundar blev jätteglada! Jag också förståss, nu slipper jag köra in ved…..
Ha en bra dag!

God förmiddag!
Här lyser solen och det är +5 grader. Var rejält halt när jag släppte ut hästarna vid 5 tiden. Blev själv i stallet i morse då sambon stack iväg till Paris i går eftermiddag. Bra att se hur långt tid det tar när man är själv, han kommer att åka iväg och jobba i drygt två månader med början i mars. Har precis avslutat den första lektionen för dagen, en positiv och arbetsglad år 5 grupp. Avslutar arbetsdagen med extralång konferans till 18.00, få se hur långt dottern har hunnit i stallet när jag kommer hem. Det är så skönt att gå ut dit efter en lång arbetsdag.
Ha en bra fortsättning på dagen!
#7 - Usch då - rejält halt?! *s* Ring veterinären!!!
Nej, skämt åsido - jag beundrar er som orkar upp vid sådana okristliga tider för att ta hand om era hästar! Själv är jag visserligen också ofta vaken väldigt tidigt. men det beror i princip alltod på att jag inte hunnit somna än …
Fast i natt har jag faktiskt sovit riktigt bra, som omväxling! =)
# 7 Två månader….. min karl är borta i sex veckor i stöten, men fyra gånger om året, har varit så i många år….livet som sjömansänka!

#8 Jag lägger mig tidigare än dig istället så då blir det inte så tidigt. Har varit en nattuggla men blivit precis tvärtom numera.
#9 Tycker inte det är något problem, det är så lite då och då annars också, tidsmässigt så gäller det att vara ute ca. en halvtimme tidigare om det ska flyta på tidsmässigt.
Har nu avslutat mina lektioner och ska förflytta mig upp till högstadiet för konferansen.

God kväll :)
Idag har varit en kul dag, min chef lyfte hela dagen genom att byta mitt pass i helgen så att jag kan fira min kompis 20årsdag. Tack snälla chefen! Kanske skulle ge honom en present eller något? ;D.
I övrigt var det montedag på travskolan och ca 25 barn. Hade med två av våra och fröken Ina reds för andra gången i livet. Kan bara säga att hon är en ängel, även om skänklar är lite konstiga
.
Det är värst vad effektiv man är när syrran har sportlov, för alladjuren har rört på sig idag :D