Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 369 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-02-19

Morgon -3 grader och stjätnklart Vart tar alla dagar vägen det bara snurrar på och inte hinner jag så mycket, det är nog ålder (27+) Snart är det Gotland och bruksprov har en växel kvar att lära honom oj oj. Idag ska jag nog försöka få till det här hemma sedan några timmars borta jobb Ikväll börjar löshoppningen tror att L:a Axel ska få åka med han behöver komma ut, sedan är det bara hem och byta häst Nu vaknar de små hundarna och vill gå ut Ha det gott Skrattande

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

Friskt i luften här också. Hästarna sov när jag kom i morse, fast jag var en kvart senare än jag brukar.

Jag ska åka till tandläkaren på förmiddagen, hoppas på det bästa.

Har jag något visdomsord idag då?

"Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Morgonstund har guld i mun! Ja hästarna är alltid glada när man kommer i alla fall, värre är det med barnen.

Igår hade vi operationer i familjen, äldsta sonen tog bort en stor leverfläck, bedövningen tog inte så han skrek. Han är så stor så han behöver två bedövningssprutor…. Katten blev av med nötterna och var också lite nere i går kväll.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här börjar det ljusna tidigare och tidigare, härligt! Simon är just på väg iväg med sin fina pv-epa, och snart är det dags att jaga upp Sara. Hovslagaren återkommer på lördag morgon ringde han och meddelade… Sara ska iväg och visa hur musikalisk hon är idag, hon har sökt till musikklass i högstadiet. Annars är det ridning ikväll som vanligt, och Peter satt vid Mc DOnalds i Kungens Kurva hela dagen igår och väntade på att få lass, det fanns inget så vi hoppas på bättre lycka idag.

ryttarn
0

Godmorgon!

Håller på att vakna till och skall snart ner till en, förhoppningsvis, riklig hotellfrukost. Ligger ju en timme efter här i väster. Förstår inte varför engelsmän fortfarande inte har lärt sig att använda riktiga fönster, är kallare på hotellrummet än vad det är ute…typ…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
0

God Morgon!

-1,3 idag verkar bli en fin dag. I går var det +7 så vädret svänger tvärt. Skolan där jag jobbar har vinterfriluftsdag idag, tur att det inte har töat hela natten så det finns lite snö att åka på för dem som ska det. Själv ska jag grilla hamburgare vid lillfjärden där de som ska åka skridskor och spela hockeybockey håller till. Den ena hunden har fått följa, få se om det blir någon hamburgare över för henne.

Ha en bra dag.

MagganS-B
0

En härlig morgon! Solen skiner och i dag kvittrar talgoxarna som bara den. Mina små blå krokusar i gräsmattan har slagit ut, det är inte klokt, vi har inte haft sån varm vinter här på Gotland på 250 år! Att man skulle få vara med om detta! Som "tittut" säger: Fånga dagen…..det skall jag göra efter jobbet!!!!!

Fiffilura
0

Godmorogn! Sporltov, så jag har två barn hemma idag. Den minsta är på dagis för jag har minsann inget sportlov, ska skriva skriva skriva idag på mina texter som ska in på måndag…. Ikväll är det träning med russet och äldsta tjejen. Maken är inte hemma så jag får ta med mig alla barn…. Mulet och minusgrader idag. Hårt i marken igen, ja, vädret svänger fort denna vinter!!

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Mina kära stallkompisar ringde just och frågade om jag skulle följa med och äta lunch - men jag sitter ju här och äter frukost, så jag orkade inte, kändes det som … I morgon, kanske!
Ute skiner solen och i dag ska jag rida Mammuthen och köra med Hjördis, tänkte jag. Ungarna ska snart åka till farmor och farfar, så då blir det tyst och lugnt här ett par dagar. Skönt för mig och kul för dem!

Ha en bra dag!

JuliaS
0

Vilken dag!! Har varit ute och ridit Patron i solskenet. Det var verkligen mysigt. Det börjar torka upp lite i hagarna och man får åter hopp om livet. Nackdelen med solen är väl att man ser hur smutsigt allt ser ut. Dags att börja vårstäda!