God morgon 2008-02-18
Hellojs!
Lite halvseg idag. Hoppas på fint väder idag, så jag kan passa på att vara lite ute och ladda batterier.
Ska till optikern idag också. Får se om jag behöver nya gluggar och om Pontus måste ha brillor.
Dagens visdomsord:
"Ett gott samvete är den bästa huvudkudden"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här har blåsten återvänt, och jag ska jobba hela dagen idag. Hovslagaren ska komma i em, så hur jag löser det återstår att se.
God morgon! Idag ska jag med en elev på handikappsridning, så det blir hästeri på jobbet idag!
Ha det så bra!

God Morgon försovit mig idag fast jag behövde nog det Ska till Uppsala idag och KÖPA batteri till bilen och gå på skroten och köpa blinkers samt lite smått så min bil får gå till service sedan Det skilde över tusen kr på priset så det är värt att ta en tur dit bara man kan håll sig från de andra affärerna Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag. Äntligen har jag kommit tillbaka till den goa värmande ladugården. Har nu den första av 5 veckornas LIA (lärande i arbete) på en mjölkgård här i byn och det är såå skönt att vara tillbaka hos de lite småfnattiga korna men det finns inget underbarare. Har inte mjölkat sedan den 19 Augusti.. Så nu luktar man härligt gott om händerna… igen.. Glad Dag på Er Alla.. Det är sköntväder ut och allt känns friskt och härligt igen..
På bilden Syrrans hund Humlegårdens Eddie.. Han Står bra..
God Förmiddag!
Morgonsysslorna avklarade och nu skall jag åka till Optikern jag också (!) för att hämta mina nya ögon! Två par fick man för samma pris, suveränt! Passa på du också Liselotte! Fint väder har vi, sol och lite lite frukset, härligt, skall vara i stallet i eftermiddag och fixa lite!
Blir så vansinnigt avundsjuk när jag hör talas om kor och mjölkning…..jag gillar kor, mer än grisar, har haft hand om båda sorterna men föredrar kor, dom är jättemysiga!
Ha det gott!

#4 Vad kul att din syrra har en Humlegårds-rottis - jag var faktiskt och hälsade på Ann i Härryda i somras! Vi pratade mest om hennes cobbar förstås, hon har köpt hästar av mina vänner. På bilden hennes diplomsto Brudvik Pryder, 99889=43 poäng och en riktig flygmaskin, med det där rätta cob-trycket i traven!
Själv är jag aningens rädd för kor… Det bodde en fjällko i det stall som jag höll till i som liten, och hennes kalvar (de hamnade i frysboxen allteftersom). Kossan hette Pomperipossa men jag kallade henne Förpestade Possa, för hon hade så taskig andedräkt.

#6 Nä, deras andedräkt är inte särskillt fräsh men den är väldigt karaktäristisk, och ibland är den underbar när man inte kännt den på ett tag..
God eftermiddag! Här är det sportlov som gäller - ena sonen spelar på elgitarren, den andra ligger i soffan och läser. Själv ska jag strax åka iväg till stallet. Ponnybarnet ska rida Hjördis, och själv ska jag rida mammuthen! :)
Hoppas att ni har en bra dag allesammans! :)
Godnatt på er! Jag är på jobbet och ska bara tvätta golvet innan jag kan lägga mig. Skönt väder idag! Vi var ute på en härlig promenad i eftermiddag.