"LÅNA MAGE, NÅN?"
Har en liten fundering, om intresse finns… Om jag inte hittar ett hem till min älskade Ada, som jag förövrigt helst behåller, undrar jag om någon här skulle vara intresserad av att "låna hennes mage". Hon står kvar här hemma, men du väljer hingst och betalar allt som detta föl kostar. Ada har, på äldre dagar lätt att få fång om hon inte har föl, men själv är jag inte intresserad av att avla russ… Maila gärna vid intresse. Mvh/Therese
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Vad är det för ett sto? Stam? ålder? prestationer?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
"Finns det några tillfällen till russköp ni ångrar eller gräms över att de inte blev gjorda?
Jag har tre sådana tillfällen som jag kommer på nu:
Ada 3172 fick jag erbjudande att köpa för en 7-8 år sedan, kanske mer, och var så sugen, eftersom jag alltid tyckt om henne som individ och hennes stam."
Lånat från en annan tråd om det här stoet. Hon är efter Jucent, undan Mona II, 20 år och med en Elit-utmärkelse i bagaget.

utlånad…
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

#4 Det var väl bra! Ada 3172 är en av de finaste Jucent-döttrarna (och det vill inte säga litet med tanke på vilken stark typsättare han var). Ett sto av Adas kaliber ska naturligtvis vara i avel…
Omslagsbilden visar Ada 3172 som redaktören utnämnde till "Årets Russ 1994". "Vad sägs om tre Best In Show-titlar på en säsong? Ada blev BIS på VästRuss med 43 p, på ÖstRuss som tillika var Riks med 44 p, och som kronan på verket BIS på GuldRuss med 43 p. Ada var dessutom med på Elmia och tävlade om Årets Ponny där hon erhöll en mycket hedrande tredjeplats och blev bästa sto".

Här är Ada vid samma tillfälle. Hon blev BIS på Riks i Tingsryd, och jag hade aldrig sett någon så vacker…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#6 Ja, 109898=44 poäng fick hon den dagen…
Vem ska låna magen då? Och vad blir det för far till fölet? *nyfiken*