God Morgon 2008-02-17
Morgon i stugorna runt om i landet.(även utanför landet) Roslagen bjuder idag på +3 grader och lite blåst himlen är oklar så det blir nog ingen sol idag Vaför kan inte bilar bara gå 365 dagar om året utan minsta service? Mitt batteri börjar säga upp sig inte roligt, sitter under baksätet och jag har reggat om bilen till lättlastbill så det sitter ett galler från golv till tak monterat efter konstens alla regler Så det tar flera timmar att byta batteri Får ha någon nödlösning några dagar skulle behöva åtgärda massa små saker men hur klarar man sig utan bil Behöver en extra bil ett tag tror jag Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Gomorron ifrån nordvästra Uppland också. Vi har något över 3 plusgrader. Idag kommer ponnybarnen och på eftermiddagen bär det iväg till löshoppning med några av ponnisarna.
Ha det gott!

God morgon här är det också över 3 grader ute men det blåser mer än lite snarare väldigt mycke.
Ska köra dottern och hennes kompis snart till Hässleholm så de kan ta tåget därifrån till Kalmar.
God Morgon!
+1 och blåst…..lite mulet, men det ser faktiskt ut som om solen vill bryta igenom. Skall jobba, så jag måste hasta till Visby! Ha en fin söndag med alla era russ!

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel, blåsten är puts väck och irriterar någon annan någon annanstans, och vi har ett par minus. Toppenfint väder, men ingen mer än jag hemma.. Sara ska följa Linnea på licenskursen, och PEter har susat söderut redan. SImon är iofs hemma, men hästarna går på för litet bensin tycker han… Ingen parkörning blir det iaf, få se om jag får fram maratonvagnen, det är en halvmeter snö framför den. Fast gissningsvis blir det livlig skotertrafik idag, så köra utan medhjälpare kankse inte är så bra.
Morron, grått, plus och BLÅST i Östergötland. Vädret svänger fort må jag säga, igår sol och 10 minus…idag ska jag åka till ridhuset med Njord och tömköra där bland andra hästar.
Här är det strålande solsken och härligt att vara ute. Stalltjejen har sportlov, hon bor neråt i landet. Nu är hon här på lovet och ska ut och skritta med Dorina. Hon blir alltid så glad av att få komma ut i skogen.
Själv ska jag jobba lite, först ska jag ställa ut en ny höbal.
Ha det så bra!
Nu har jag kommit hem igen, hästarna har fått komma in och jag är glad!
För har nämligen varit och hälsat på Tigerlilja och fick se henne gå för vagn. Hon har vuxit och blivit så duktig. Jag provade även själv att köra henne och det var härligt!! Tänk vad tiden går fort, ena dagen är de föl och sen vips så är de inkörda.