Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 525 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-02-16

Vad tidigt hon är uppe då? Men jag har inte gått och lagt mig ännu, har nämligen varit och hämtat mina grannar på fest och kört ett par mil nu på natten. Så det är bäst jag går och lägger mig nu, för att hälsa god morgon i morgon bitti käns inte rätt just nu.

Ha en trevlig lördag, själv ska jag följa med dottern som ska spela schack i disktriktmästerskapen i vår region, Roslagen och Uppland. Sen blir det lite festligheter på kvällskvisten och så ska hästarna hinnas med så klart!

karisma
0

God Morgon  i stugorna Croneld ska kanske ha en liten god natt tråd så man har något att läsa innan ögonen trillar ihop. När blåsten slutade var det svårt att sova det blev så tyst att jag bestämde mig för att göra lite skrivjobb. Har räknat ut foderstater till kursen, den sista omgången är i mitten på mars Så vad hittar man på sedan kanske en deklarationskurs för att hålla hjärnan igång, men innans dess så är det ju de älskade SAM blanketterna för 2008 Undrar hur många träd jag gör av med på ett år Ha det bra i helgen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

God morgon!

Jag har i alla fall sovit, klarar inte av nattsudd…bara ibland!

Jag är på g för att åka till Gränna på kallblodsdomarkonferens. Skall bli intressant, även om det känns lagom kul att ge sig av så långt just nu.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
0

God morgon!

-17 och klar stjärnhimmel! Jag har tänt en brasa i pannan och burit in ved på morgonkvisten. Dessutom har jag smakat på det nybakta brödet från gårdagskvällen.

vasiria
0

godmorgon!

sitter här och funderar över alla fina fölston som är tillsalu. egentligen är det en katastrof att inte intresset är större. är russen så värdelösa? är en annan rubrik. ja, dom är väl det. finns det ingen efterfrågan så finns det inget värde..

Reko
0

Dystra tankar så här på morgonkulan, tycker jag! För den satsande är det ett ypperligt tillfälle att få bra hästar för en billig penning.

vasiria
0

#5 hehe, ja jag vet. det var innan jag tänt i pannan och fått i mig mitt  kaffe så nu ser jag lite ljusare på tillvaron.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! vinden har återvänt, temperaturen har stigit till två minus. Idag blir det dop av PEters yngsta barnbarn, lilla Lilja. Före det ska jag göra rent år smådjuren och Sara hade tänkt rida, så det är nog dags att sätta fart!

mellanbyns
0

God morgon!

Just nu ligger temperaturen på -5.5 men det var -7 för en halvtimme sen så det blir nog varmare på dagen.

Idag ska jag åka till min skola i Ljusdal och jobba. Djuren i vårat djurhus vill ha mat, så då får vi eleverna jobba på helgerna om vi vill.

Då jag kommer hem så är det longering av Kurant som gäller tror jag. Och förhoppningsvis så har jag fått marsvinsungar också, men hon kniper väl ett tag till verkar det som. Marsvinens burar ska städas idag då hästarna har fått komma in från hagen. Det är väl vad som ligger på schemat idag.

Ha en bra dag allihopa!

MagganS-B
0

God Morgon!

-7 visade termometern när jag steg upp vid 06.30, det var bara att göra eld i pannan som stod på 35 grader, brrrrr…..Nu är det lite varmare ute, och på söndag kommer visst våren tillbaka efter vad dom sa på nyheterna. Lite snö kom det i går kväll ute, stackars små blommor som sticker upp. Hästarna tyckte i alla fall att det var bra med lite snö dom var mer intresserade av att rulla sig än att äta sitt hö!

Mot jobbet!

garrilina
0

God Morgon!

Nu är hästar, skjuts av dottern till bussen och frukosten avklarad.

Ska hänga en maskin tvätt och sedan gå ut och börja fixa det dagliga i stallet.

#1 Skickade in SAM blanketterna via internett ifjol, var så smidigt så det blir det i år också.

Anna-Uppsala
0

Jaha här är det mitt på dagen nu och jag har försovit mig!

Måste städa här hemma, sen ska jag till stallet, sen handla, sen bjuda en kompis med dotter på middag på kvällskvisten …. Jihaaaa - bäst att sätta full fart!

Miii4
0

God eftermiddag :)
Jisses vad det kan växla i väder, igår var det strålande solsken. Idag ligger det SNÖ, den började falla när Ina skulle ridas. Och när vi skulle ta släpet hem var det ännu värre..
Trist ville haft vår nu ju :(