God Morgon2008-02-15
Morgon där ute här har det blåst hela natten och varit -3 grader Få se vad dagen har att bjuda på för väder. Jag gav upp hoppet och gick till dr igår fick pc har inte tid att vara sjuk just nu Nu ska jag ta och städa åt min undelat så får jag se om små hundarna vill ha en promenad innan det är dax för stallet Ska vara i ridhuset vid nio det är bara att köra hårt just nu inte lång tid kvar Sköt om er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här har det slutat blåsa, och är sju minus. Det är nästan helt ljust, och solen är på väg upp. Igår blev det inget hästande alls, och idag ska jag till kotknackaren, få se om Sara tar sig ut med några hästar. Imorgon ska vi på dop, och på söndag åker Peter igen, verkar inte som om vi hinner köra par alls denna helg…
Hejsan! Nu är jag på jobbet och det är full fart redan. Vi ses till kvällen! Ha det bra idag!
Hallo!
Nyuppstigen! Jag gick och lade mig efter att jag varit i stallet i morse, så nu har jag just väckt sonen och väntar på frulle.
ha det bra idag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Ute är det såååå vackert! Kallt, klart och morgonsol från en blå himmel!
I dag måste jag städa ordentligt här hemma. Vi får gäster i morgon och det ser förskräckligt ut … *suck* …
Men det blir säkert tid till några timmar i stallet i em också! Få se om jag kör eller inte. Har varit på väg ut med vagnen två em i rad, men det har varit så oroligt kallt och ruggigt att när jag hittat ridsugna ponnybarn i stallet, har de fått rida Hjördis i stället - medan jag har suttit i sadelkammaren och druckit kaffe! Man ska odna det för sig … ***he he***
Jag har tagit över Tittuts ordspråksuppdrag i dag och här kommer ett visdomsord: "Bind fast din kamel, och lita sedan på försynen".
# 4 Jag hittade ett bra igår, Tänk på att främlingar är vänner du inte känner".
Jag skulle snarast vilja säga: tänk på att vänner är främlingar du inte känner.
Åtminstone i vissa fall … =/.
# 6 Det ligger en hel del i det också!
Morron, kallt och soligt. Jag tog nyss en fästing på katten Maja….det ni! Då borde det väl vara vår snart!!
God förmiddag alla!
Här blåser det smådj---ar och är riktigt isigt fastän solen skiner. Fick lägga höet på läsidan så hästarna åtminstone fick hälften av dom högar jag lagt ut….tur att stallet och ladan har lite konstiga vinklar här och där…..Ett plus är att hagen är frusen, så nu är hästarna rena igen utan rykt….
Städningen fortsätter med vissa avbrott, man är ju tvungen att kolla allt nytt på siten! Det låter som om det ser ut som ett bombnedslag här, men ibland städar jag med sopsäck, och då åker en massa konstiga prylar jag samlat på! Efteråt är det jätteskönt när allt är rent och man kan åka och handla fräscha tulpaner och bara sitta och njuta med lite fika!
Ha en bra dag!

Undra om du och jag har samma almenacka Tittut, jag känner igen alla visdomsord.
God mogon, här är kallt och klart. Underbart. Sitter och väntar på att telefonen ska ringa och meddela att jag fått jobb, kan ju alltid hoppas iaf. Måste till apoteket och köpa mer medicin till Acke oxå. Ska nog ladda med nått gott till kvällen oxå.
Ha en trevlig helg!
# 10 Jag har en 10-årsalmanacka, ny för i år, då den förra tagit slut
I den skriver jag det mesta som händer, vilket är en urbra dokumentation och bra för minnet!

God eftermiddag
Hemkommen från jobbet, känns att det är fredag. Ser fram emot två dagar när inte klockan behöver ringa så tidigt.
Nu blir det stallet innan middagen så det är klart innan dottern ska på sin ridlektion. Ikväll blir det nog slötittande på tv.

God kväll!
Hänger aldrig med er andra här på morgonen då jag aldrig hinner med datan före jobbet. Började kl. 7.15 med att jaga vikarier vilket visade sig vara hopplöst idag. Två ordinarie personal sjuka varav den ena var kokerskan
=katastrof och lottdragning om vem av oss andra som får laga mat till hela gänget, jag hade tur och behövde inte stå i köket
.
Slutade tidigt och hade en inbokad massage på em (fördel att jobba privat), jätteskön avslutning på jobbveckan!
Efter kvällens stallarbete tog jag itu med revision av bokföringen till ridklubben, årsmöte på söndag och jag fick alla papper igår
, nu ska jag fortsätta med katalogen till hingstutställningen.
#13 sitter oxå på kvällarna så vi får väl starta en god kvällstråd 
"Bind fast din kamel, och lita sedan på försynen".
Hur går era tankar runt det? Mig säger det ingenting… Lita på försynen att den står kvar? Att den får mat och vatten?
Jag tolkar det som att man inte ska oroa sig en massa i onödan.
Man ska lita på sin känsla när man fattar ett beslut, och sedan hålla fast vid det, därför att man är så säker på sig själv att man inom sig vet att man fattat rätt beslut.
Svamligt, men ungefär så … :) fast jag tror det kan tolkas på flera sätt i och för sig.