Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbildserier
Läst 1437 ggr
SugarAddict
0

Russ i vårvädret!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske dags att lägga ut lite bilder på våra russ nu när det fina vårvädret kommit?  Jag börjar med en huvudbild på min Hadrian född juni -07 e. Hadar 539

SugarAddict
0

och här är en till :)

SugarAddict
0

och en till

PernillaJ
0

"Fina vårvädret", mja; här i Leksand har vi haft en solig vacker vinterdag. Här är Hadrians jämnårige farbror Hastig (-07 e Granit 368), fotograferad i lördags.

SigneK
0

Vilka gulliga!

Fiffilura
0

En bild från igår….

SugarAddict
0

#3 Mja , Här är det klart på himlen, nån snö syns inte till och solen skiner som bara den. Det har faktiskt börjat växa lite grönt t.o.m. Vad fin han var Hastig :)

#4 tack :)

#5 Vilka fina dunbollar, russen är så fina i sin tjocka vinterpäls ,inte sant? :)

[Grabbarna-A]
0

Jag tog en bild idag på mina "russar", ja ett russ och en russlik om det ska vara rätt. Bara lite drygt en timme senare så var det snöstorm fast det kom bara ca 3 cm men ändå…

SugarAddict
0

#7 Fina dom var , man ser ju vad som är russ och inte iallafall ,den andra är nordis eller? :D

[Grabbarna-A]
0

#8 Näe det är en exmoor Glad

SugarAddict
0

#9 jaha, första gången jag kom i kontakt med ett russ trodde jag att det var en exmoor,  hade sen jag kollat i en rasbok alltid velat ha en exmoor pga dess utseende med mjölmule  , men fick ju strax efter veta att det fanns andra raser med mjölmule med , bl.a russ :)

[Grabbarna-A]
0

#10 och här där jag bor tror alla att min exmoor är ett russ Glad, fast det kanske beror på att dom är vana vid att jag alltid har haft 2 st russ Fundersam.

Evis
0

Vi har inte så mycket vår ännu med snö och ganska många minusgrader, MEN vi har mycket SOL just nu så det känns ändå att våren är på väg!

Lisa-trollet
0

Teddy i vårsolen

StuteriSolo
0

-12 känns ju inte som vår direkt… Har tyvärr inga nytagna bilder, men får väl fota under helgen, de lovar ju soooool!

Fiffilura
0

#6 Ja det är ena riktiga dunbollar!! Och så när det är lite kallare så att håret står rakt ut och solen lyser rakt på… då ser man hur dammiga de är Förvånad

Då kan de skratta så här mycket för att man ens försöker få dem odammiga….