Vykort
Nu blev jag inspirerad av en kommentar i tråden om dessa månadens russbilder….vore det inte på tiden att SvRAF gav ut några fina nya russvykort? Har det nånsin funnits russvykort mer än de som Gotlands Hushållningssälskap har gjort?
Det dräller ju av härliga bilder här på sidan, skulle man inte kunna ta och plocka ihop några och ge ut? Till försäljning vid utställningar m.m. Jag skulle gärna sponsra några bilder, och skulle absolut köpa vykorten också!
Jag var faktiskt inne på det för en tid sedan, att göra egna vykort. Det är inte så förskräckligt dyrt.
Vi pratade om det några inom styrelsen också, men det hamnade nog under allt annan byråkratiskt som ligger över i högen…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#1 Snälla, ta upp det igen, alla russkort som finns på marknaden är jättegamla…..
Har inte Harriet Cedergren gjort fina egna kort som hon säljer?
# 3 Cederqvist, jag vet inte, har inte sett några av henne…..Jag tycker att kanske Russavelsföreningen kunde tjäna en slant på idén…..
Jag ska ha det i åtanke.
En fråga då, vad får sådana kort kosta? Jag hade turen att få tre motiv antagna när connemarasällskapet hade fototävling för vykort, och de kostar 10:- per styck.
Vad är folk villiga att betala?
Om det är riktigt lyxiga kort kan man gott ta en tia för ett….tre för 25,- eller?????

#6 Helt klart! Med ändamålet att pengarna går till att jobba för russen och deras framtid är jag gott och väl villig att betala det.
Det är ganska så viktigt att kunna ge russen god PR även med nya kort och nya affischer! Småflickor och gamla tanter som jag samlar gärna på det!
#3 jag har bara sett ett kort av henne tror jag…Brickan på Lojsta hed. Fin iofs. Men håller med Maggan, SvRAF skulle göra kort och tjäna på det. Så tycker jag också att det vore roligt med kort på annat än Lojsta hed-russ. Inte för att de inte är det finaste som finns :) men kanske bilder med russ i arbete osv. också skulle vara kul?
Jag tycker att om det är stora kort kan de kosta 10/stk, men vanliga små bör inte kosta mer än 5.

Jag bidrar gärna med bilder! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Låter som en jättebra idé.

Jag älskar vykort och köper gärna, har en hög här hemma som jag rafsar igenom och väljer ur när jag behöver ett kort. Bland annat Harriet Cederqvists fina russkort (jag såg hennes fotoutställning, fantastiska bilder!, i Katthammarvik juli 2006).
Men, skickas det verkligen några större mängder vykort med snigelpost i dagens internet-samhälle?
# 11 Skäms Maggan
jag har inte lagt märke till dom, men dom var jättefina! Visserligen bara ett från Lojstaskogen men ändå! Jag tro i alla fall att det skulle bhövas fler - "ankan" t.ex. ett jättekul kort! Visst skickas det kort, jag fick fem i fredags…..

#12 Om du kollar på HCs hemsida under rubriken Gotland finns där ytterligare ett par bilder från Lojsta, bl a den vackra motljusbilden av Brickan 3653. (HC ger ut en almanacka varje år med underbara Gotlands-bilder = presenttips!)
När jag tittat på HCs foton får jag lust att skänka bort min egen kamera och aldrig mer ta en bild… suck.
#13 Jo hon tar jättefina bilder, men hon har ju utrustning……
# 13 Den känslan fick jag också…. avundsjuk!

Vore jättetrevligt med vykort!
Jag är med i Föreningen Gutefåret och de har en hel del reklam material som vykort, små runda klistermärken/brevmärken, brevpapper, t-shirts, kepsar… ja allt möjligt….
Även om det inte skickas lika mycket vykort som förr så tror jag ändå det är en bra ide, Varför inte använda bilderna som vinner i månadens russ även till vykort?
# 16 Det är inte alla bilder som kvalitetsmässigt håller för att göra vykort av, även om motivet är bra.