Lycka...
Idag var veterinären här och kollade om våra förhoppningar var sanna. Jubla vägrade att gå på transporten när vi skulle och åka o ultraljuda henne i somras men vi var iof ganska övertygade om att hon var dräktig. Men idag när hon var här och vaccinerade hela skaran passade hon på att känna igenom henne och mycket riktigt så finns det ett föl där inne i magen. Lyckan är total, nu gäller det bara att hålla tummarna att allt går bra hela vägen….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Ja, just det. Den stolte blivande fadern är givetvis Tejas Monljus. Jubla II är eFilur 331 uJustina 2604 och ueDart 287 har ett travrekord på 1.57,2 så förhoppningsvis blir det en liten travraket…..
Jerker Klang,
Hon har det där lagom hemlighetsfulla ansiktsuttrycket som de flesta gravida får!
Och en fölunge med en mamma som heter Jubla lär väl nästan få heta Hipp Hurra, eller?! *sss*

Håller förtvivlat på att leta i mitt alviska Lexikon för att hitta något lämpligt, får se vad det blir när väl fölis tittar fram….
Jerker Klang,
Grattis! Kul att ha något litet föl att se fram emot. Nu får du anmäla henne till föllistan…
vad härligt! Hon ser söt ut :)
Vad roligt! Grattis!
# 3 Jag är så skrockfull att jag aldrig döper mina föl, eller ens tänker på namn förrän dom är levande födda!