God morgon 08 02 13
God morgon alla russmänniskor! Vaknade till nu och kände att jag behövde något att dricka innan jag sov vidare. Då passade jag samtidigt på att kolla om de fem februaribilderna hade kommit ut. Och ja, på nå konstigt vis så blev jag först med god morgon tråden idag. Men såg att det hade varit aktivitet här inatt också..
Idag väntar skolan och då man kommer hem är det middag och ut i stallet. Nu ska jag gå och lägga mig en stund igen. Ska upp vid halv 6 igen för att äta lite frukost och sen går bussen från stan till skolan vid halv 7.
Ha en bra dag!
God morgon!
Välkommen i morgongänget THESSAN!
Trött som attans idag, ögonlocken hänger på trekvart. Jag ska göra en passhög och försöka hinna med lite annat skriveri också.
Hoppas på lite solsken så att batterierna blir lite uppladdade. Det behövs!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Good Morning!
Kan jag vara med i morgongänget med tro? 
Jag och mor ska ut och ge hästarna mat, kasta ut hö till dem ute, kasta ut dem inne och sedan tar vi till skottkärran och kastar ut skiten! Mycket kastande idag…
Sedan ska vi in och vila lite innan vi sticker ut och rider, samt tömkör. Måste komma igång med sådant också, nu när det börjar bli varmare.
Det måste finnas tillräckligt med hästar till alla medryttare vi skaffat oss, mycket bekvämt har man vissa dagar! ^^
Ananrs har det inte hunnit hända särskilt mycket här borta.
Det är iallafall -1 C ute och bara + 15 C inne, måste visst tända pannan…
Ha det bra!

Godmorgon i landet! Här håller huset på att blåsa bort, fjällvägarna över till Norge är stängda och det är runt noll här. Ridningen igår gick galant, även om Yazzå ägnade mesta tiden till att hetsa upp sig och gå emot bettet, hon som gick så bra när vi körde i helgen, då hade jag båda hästarna på bettet i form flera gånger under turerna. De orkar ju inga långa stunder, men det är så roligt när det funkar! Idag är det westernträning fick vi reda på igår, så vi får se om vi kommer med, och om någon kan få upp stödbenet på släpet, köra till Grans har jag ingen lust med med hjulet halvvägs ner, fransk kvalitet!!!
Morrn morrn! Nu har jag också vaknat! Ska åka till arbetet och på hästfronten idag så är det veterinären som gäller. Inget allvarligt utan vaccinationer bara.
Fast priset är inte bara, jag får tänka att jag investerar i mina hästar!
Alla ni som undrar, så kommer röstningstråden i dag. Hoppas på hjälp med fotopogrammet, min säkra hjälp, min andra hälft är på kurs ett par dagar. Så pajar datorn, ja då får man gott vänta och se glad ut.
Må så gott ute i Russ och hästvärlden!! Slänger i en sommarbild för att vi ska ha någon att se fram emot.

God Morgon!
Har ramlat in på jobbet för en halvtimme sedan, började med att läsa tidningen som jag inte hann innan jag åkte hemifrån. För sent i säng igen och då är det ju så svårt att komma upp. Sedan behagade det inte Miranda att gå raka spåret till hagen vid utsläppet, typiskt när man har tidsbrist.
Nu väntar jobb med barn som är 9-12 år sedan konferens och avslutning av dagen i stallet.
God Morgon, nyss inkommen efter en uppfriskande promenad med vovvar och hästutsläpp! Lite grått i dag, men dom har lovat sol framåt dagen. Jag skall jobba, så mig kvittar vilket! Nu börjar nedräkningen, Kjell kommer hem om ungefär en vecka, så nu när jag är ledig torsdag-fredag så är det storstädning som gäller! Jobbar helg den här veckan också…..

Godmorogn! Idag kommer det bli ett undebart väder! Har skickat barn till skolan och gubben till jobb. Ska gå och släppa ut hönsen och titta till hästarna, göra rent lite runt höhögen.
Idag kommer det bli ett underbart väder, himlen är blå och solen skiner, nån plusgrad är det nu. Ska skriva på mina texter och läsa lite av litteraturen. Sen bär det iväg på praktik, ska börja läsa en väldigt sorglig bok för eleverna idag: Henning Mankells Eldens hemlighet, oj, vad jag grinade när jag läste den själv…
Sen ska dottern och jag ut med några hästar, hoppas vädret är lika fint då…
God morgon Sverige!! Har släppt ut pållarna och sitter med dagens första kaffekopp, igår blev det alldeles för mycket av den varan när Maria var hos mig….
Här får man vårkänslor, BLÅ himmel och SOL och fågelkvitter, det ni!!
I dag ska jag passa på att löshoppa hela gänget när det är mjukt i paddocken, Njord, Tjibus och Wilda!
Ha en underbar dag allihopa
Jag måste bara tillbaka och skriva av mig. Viket underbart väder! Nu skulle jag vilja ut och köra häst! Problemet är bara att jag inte har någon häst att köra. 
Hade Umbra varit inriden och jag 20 kg lättare, hade jag kunna ut och rida på henne. Hon är en sådan stadig madam, att hon säkert grejat mig hur lätt som helst.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Synd att det är dryga 25 mil mellan oss annars har ju jag flera du kan få köra, kanske provat paret…..
Underbart väder? Här blåser det hornpär och inbjuder inte alls till utomhusaktiviteter. Det skulle vara en resa till Röros i så fall men då ingår väderleken och hästkörning…
# 13 Åh vad fina de är! Jag brukar också ha en flock i vår syrenbuske utanför fönstret.
Har du jobbat klart? I så fall får du komma hit på stört så sticker vi ut med Hjördis! :)
Här är klockan snart halv ett, solen skiner och VÄRMER, och om det här är resultatet av växthuseffekten, så tycker jag faktiskt att det är helt okej!!! Mer koldioidutsläpp åt folket!!!
;)

God middag. Nu ska det ut och mockas, så dom slipper det ikväll. Då är det nämligen årsmöte i travklubben.
Innan dess blir det en sväng till stan där vi skall fixa ihop en hemsida på ett reklamföretag.
ha det bra allihopa.

Jossa => Fin bild! Visst är det fantastiskt att russ ALLTID tycks hitta något att äta, hur marken än ser ut?! *sss*

Anna => Tack! Jo, jag tycker nog det. Dessutom när de älskar att vara längst ner i hagen där marken ser ut som på bilden, istället för att stå och käka längst upp där allt hö är.
Men men, de får göra som de vill bara de äter! 
En bild på mammas Halvblod Fatima. Från dagens kamera utflykt fortfarande.

#2 Hejahejaheja, så ska det låta! Imma ska vara i topptrim tills tävlingssäsongen
Själv så kommer jag nog att hinna med att rida en ponny när jag kommer hem ifrån skolan, sen är det ridlektion på ridskolan. Det som sedan är kvar av kvällen efter att ha fixat stallet får ägnas åt matte och religionspluggande… Fast jag hittar säkert ett hål på ett par minuter och kikar in här igen
#19 Fatima har fått nytt täcke ser jag^^

Goddag!
Ännu en sjuk dag.. Men jag samlade mig krafter och körde Gertis en tur, de borde jag inte gjort, de blåste som jag vet inte vad så det var hemskt och jobbigt och gjorde säkert inte min förskylning bättre heller.
Men Snällare och tryggare 3-åriga ponny får man nog leta efter, Gerti tittar lite på en blåsande pressening, hon blir inte rädd för mycket den tjejen. Det blåser så soptunnor ligger här och var och jag tror jag ska blåsa bort men Gerti hon gör som vanligt inget förhastat, hon e bäst!:)

#20 Klart! Men dock så kan du se en reva på vänster sida 
Imma måste lägga på sig lite mer först innan hon tränas ordentligt pga att hon är alldeles för tunn… :/