Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 747 ggr
Tittut
0

Dagens glädjeämnen

Nu är det dags för positivt tänkande, och en dag som den här har varit, är det inte speciellt svårt.

Tänk efter vad ni haft för något att glädja er över idag, och skriv dem här!

Själv gladdes jag oerhört över dagens fantastiska väder! Sol, vårfåglar, kalasfint!

Det andra att glädjas över var att jag upptäckte att Povel är överbyggd! Det kanske finns hopp för min lille fölunge i alla fall!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Mixie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är glad för det fina vädret :) Och för att jag har en fantastiskt snäll häst därhemma som numera går alldeles utmärkt att köra!

//Mickan

Anna-Uppsala
0

Storasyrran hälsar till Povel att det är inte storleken som är det avgörande! Så det så!!! ;)

I dag blev jag glad åt att Hjördis och Gerda gick så fint och snällt med ponnybarnen.
Å jag kom i mina svarta ridbyxor - och såg inte ut som en flodhäst i dem!
Det var vårväder med solsken som värmde,klarblå himmel och massor av fågelsång!
… och sedan är jag rent allmänt bara på väldigt bra humör just nu!

Hakuuna Matata!

garrilina
0

Här glädjs jag åt att min lektion med en speciell flickgrupp gick som på räls idag, vet ej från gång till gång vilket humör de är på, de 120 minuterna kan bli långa för dem om de ej är motiverade.

Vädret var också på sin bästa sida och jag fick njuta av det ett tag på eftermiddagen när jag kom från jobbet.

Dagens mätning av Legolas var också ett glädjeämne, han var 125,5 ett bra mått på vår 3-åring.

palomia
0

Alltid mina barn…

Russtoka
0

En härligt solig dag, vårdoftande och mild, som på förmiddagen försökte sänka mig rejält med bl.a. refuserad arbetsgivarintyg av A-kassan + att förre arbetsgivaren inte lyckades fylla i korrekturerna rätt heller…Skrikandes

Men efter att ha kört mina båda russ i det härliga solskenet kändes det bra mycket bättre. Först Leil Gaist som fick leverera A-kassans returbrev till brevlådan. Sen Qvanting som äntligen börjar kännas lite mogen när man kör honom.

De hjälper mig verkligen att få distans till bekymren!

juliapettersson
0

Underbart väder bakom en lurvig Rosalie-rumpa!

MagganS-B
0

Dagens glädjeämne var att jag fick en jättefin orchidé och presentkort på 700,- hos en blomsterhandel, av mina jobbarkompisar när jag kom i morse……det blir perfekt nu till våren…..

PernillaJ
0

Dagens kalldusch var att jag plötsligt upptäckte att jag inte gjort min momsredovisning (som ska vara inne i morgon, pengar och blankett), och dagens glädjeämne var att jag faktiskt hann göra momsredovisningen och posta iväg den och girera pengarna. Varför göra idag det som kan skjutas upp till morgondagen?

[Croneld]
0

Att jag fortfarande är pigg och äntligen har kommit hem för dagen. Nu ska jag kolla lite här inne och sen har jag bestämt träff med käre John Blund.

Teja-Bea
0

Det känns ganska tungt nu skandalen med SPTF… men glädjeämnen är det enorma stöd som ponnytravsverige visat mig!

Det känns alltid underbart att gå ut i hagen och mötas av ett gnägg och en överlycklig Silverboy som får komma ut och springa! Jag blir lika rörd varje gång..!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

smurfina
0

Jag är glad för att jag fortfarande har hela min familj vid liv, efter att min man och 7-åriga dotter voltade med bilen och som ett mirakel klarade sig utan en enda skråma. Kan tillägga att bilen ska skrotas.

Wruss
0

#8. Men, Pernilla då…. jag kan varmt tipsa dig (och alla ni andra som är egna företagare) om att börja lämna din skattedeklaration elektroniskt direkt på Skatteverkets hemsida. PM:a mig så kan jag vägleda dig. Det är superenkelt och du kan sen gå in på ditt skattekonto och hålla koll, precis som en internetbank… Glad.

Torpets
0

Bea,kan du uppdatera en annan,skandalen i SPTF?Hänger inte med i ponnytrav svängarna så mkt längre.

Annars är dagens glädjeämne att jag är ledig och tomt i kalendern och inga direkta måsten ,ovanligt……

Teja-Bea
0

Kort:

• Blev tillfälligt ansvarig tränare för en väns ponny
  • plötsdigt testas denna ponny positiv för doping med rekordhöga mängder otillåtna medel (400g piller/dl urin)
  • som ansvarig tränare får jag ta domen för dopingen. Man kan ej fastställa hur hästen fått i sig preparaten, trots detta döms jag till orimliga 1 års avstängning från travet (tidigare liknande fall = 3 månader. Tidigare fall där man kunde döma avsiklig doping = 6mån)
  • Hästen stängs av från tävlande pga "oklara ägarförhålanden" trots att dessa är utredda sedan oktober 2007

Vidare anser SPTF att jag "skadat deras anseende" när jag gick in som ansvarig tränare trots att jag inte stod för den fysiska träningen av ponnyn. De hänvisar till stadgarna och menar att jag även motarbetat deras arbete för ponnytravets framtid. Och därmed utesluts helt från medlemskap i SPTF eller lokalklubb! Detta beslut kan omprövas om ett år (och jag får troligen avslag även då)

Ni som vill läsa mer grundligt kan gå in här och läsa hela STPFs utlåtande och även kommentarerna kring detta.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Tjiwi]
0

Gårdagens glädje var att Njord var så duktig första gången vi löshoppade. Solen sken och fåglarna kvittrade och han skötte sig utmärkt, då är man glad.

Tyvärr är det fina vädret borta idag och det är grått som vanligt…….

Fiffilura
0

Dagens glädjeämne är att det är minusgrader :-D Vill ha vinter nu…

Torpets
0

Bea, det luktar "ursäkta"kattskit om detta långa vägar…

Förbannat tråkigt

CarinaA
0

Jag blev glad idag nær Maggan S-B berømde mig før att Korsnæs Brådis var i ett så fint skick,det VÆRMDE !!!!

GAJarhult
0

Åhh vad jag blir glad när jag kommer hem från jobbet och det är kaffe på bordet, mockat i stallet…. Med gott samvete kan man titta på "House" på tv ikväll

Miii4
0

Idag blev jag lycklig när min kompis från travet ringde och sa att det fanns en plats i lastbilen till en tävling :) Sken upp hela jag!

Tittut
0

Jag hade tre par domherrar hemma idag igen, de var så fina!

Elin hade en kompis hemma på eftermiddagen, och även om de levde bus, så hade de jättekul!

Några av dagens små glädjestunder.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

SigneK
0

Dagens glädjeämne: att jag äntligen fick veta mitt betyg på min uppsats och jag hade fått 10 vilket är det nästbästa man kan ha. Kul ju!