God morgon 2008-02-12
Halva februari snart gången!
7 minus här, och jag fick skrapa både in- och utsida på bilen i morse.
"Framgång är konsten att göra misstagen så att ingen märker av dem" . Så står det på dagens blad. Sant det också.
Vi får se hur mycket framgång jag har i dag, för misstag gör jag jämt!
Ha det gott!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon här har vi -6 fast jag känner inte det för jag är febrig och förkyld ska ligga i sängen idag har nog ganska mycket feber Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Vilket bra ordspråk, det tar jag till mig idag!
Jag ser en vackert rosa-turkos himmel och det ser ut att bli en kall vacker dag här i Norrtälje med omnejd. Hästarna mumsar ivrigt på storbalen och trivs med livet.
Dagens aktiviteter för oss blir, jobb, följa med tilltandregleringen för bedömning för äldsta sonen. Nästan som en exteriörsbedömning, håller han måttet? Hoppas inte, för han ser inte bra ut i munnen. Det ser ut som tänderna bara är inkastade, så vi håller tummarna för tandställning.
Ha det så bra!
# 1 Vi skrev visst samtidigt. Krya på dig!
# 1 Tog vi knäcken på dig, stackare?
Krya på dig!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon i landet! Här har vi hela två minus, och plusgrader utlovas i eftermiddag, uppochner-vända världen? Det ljusnar över skogen, och jag ska strax jaga upp Sara. Hon och Linnea var ute och red i nästan två timmar med russen igår. Idag blir det ridning på kvällen, och allmänt stök här hemma.

God morgon!
Jag har precis kollat in på arbetsförmedlingen om hur det ligger till med jobb för 17-åringar, men hittar ingen bra information om saken. Funderar på att hoppa av skolan då jag är så grymt skoltrött och börja praktisera praktiskt istället och lägga pluggandet åt sidan, jobba av på komvux sedan.
Annars har jag inte hunnit göra särskilt mycket en sådan här vardag,var meningen att jag skulle till skolan, men blev icke så.
Ska arbeta med hästarna idag istället, så kanske man får ordning på dem ^^
Men ha de gott alla! Krya på dig Malin :)
Au Revoir
Här är det fullt med vacker frost överallt! Så i dag slipper Hjördis sitt täcke - det finns nämligen ingen lera att rulla sig i! *ha ha!*
Själv har jag sovit hela natten i ett sträck och känner mig jättepigg! Minns inte ens när det hände senast! För en med sömnproblem är en sådan natt bara att tacka och ta emot… :)
Nu ska jag snart ut med hunden och sen ARBETA!!!
Ha en bra dag allesammans!
Jossa => Fösök att stå ut över vårterminen i alla fall - det är dumt att hoppa av mitt i. Och en sak kan jag garantera dig - du får INTE något roligt jobb som outbildad 17-åring. Det som finns att välja på är typ McDonalds och liknande - om ens det! Man måste tyvärr ha fyllt 18 för de flesta jobb i dag. Trist men sant …
Kolla också med skolan om du inte kan få anpassad studiegång om det känns för omöjligt. Kanske praktisera ett par dagari veckan till exempel? Skolan kan ibland hjälpa till med mer än man tror!
Till sist: KRYA PÅ DIG MALIN!!!

#6 Åhånej unga dam, kommer inte på fråga! Klarar jag av det, så klarar DU av det. Bit ihop, bit ihop, bit ihop är det som gäller, 3 år går fort, även om det känns som motsatsen ibland… Snart är det lov och då kommer jag och får dig på andra tankar
Fast de där med att arbeta med hästarna låter ju bra
Själv slutar jag ganska tidigt idag, så jag kommer nog att hinna rida i lite ljus idag, känns så skönt att det är ljust när man kommer hem nuförtiden!
Ha en riktigt bra dag allihopa!
Här är det kallt, grått och trist! Tur man har GotlandsrussiFokus så man blir på bättre humör. Idag kommer min kompis Maria från Mantorp hit och jag ska vara frissa åt henne och göra henne lite blondare, hon åker till Thailand på lördag med sin familj…..orättvist, inte ett dugg avundsjuk!!
Malin, krya på dig,
Jossa-försök att stå ut, du ångrar dig när du blir äldre annars, det har jag gjort, borde läst mera och blivit "nåt"

Segt idag, borde skriva på min text till skolan. 4 texter av olika karaktär ska in om två veckor… jag har kört faat. Den första ska vara en berättande text där läsaren ska förstå vad jag vill förmdela…. Kan man skriva en novell i bästa Min Häst form tror ni? Eller blir jag utskrattad??? *suckar*
Jossa! Förösk stå ut!! Det blir värre att läsa in ömnen på komvux sen - jag vet!! Jag gick "bara" två år på gymnasiumet och har alltså i många år fått komplettera vid sidan om jobb, föräldrarledighet m.m för att kunna söka in på högskolan…. Så försök härda ut!!! Det är SÅ skönt att ha de där betygen sen…..
God Morgon/Förmiddag! Jag har redan gjort en massa saker, mockat bl.a. så det blev ingen skrivning i morse…..
Snälla Jossa, sluta INTE skolan! Du kommer att ångra dig senare i livet…..Jag vet många som fått anpassade studier i stället, det har gått jättebra!
Här är det ganska fint väder, fast lite bitande i luften. Skulle vara skönt med lite frost, men då kanske det blir synd om alla blåsippor och vintergäck…..
Ha en bra dag!
Krya på dig Malin, ta KAN JANG det hjälper!

God förmiddag =))
//Mickan