Får man eller inte?
Jag är med i hittekatter i fokus å där får man inte lägga ut annons som är någon annans inte skriva att den finns på blocket osv. Men här inne får man göra det? Eftersom jag har sett flera som gör det så funderar man om man verkligen får göra det. Krävs det inte tillstånd för att göra sånt? Tänker på vad lagen säger om detta, å jag vill veta om man får lr inte?
De som lägger ut annonser här har ju vad jag förstår kommit överens med annonsören om att göra det.
Att bara hänvisa med en länk till en annons som är utlagd av någon man inte känner, tror jag inte man får göra här heller.
Den som satt ut annonsen kanske inte alls vill att den ska ligga på golandsruss.ifokus och dessutom får man inte använda andras bilder utan att fråga först.
Jo eftersom lagen säger att man inte får göra det utan att ägaren till annonsen själv gått med på att man visar annonsen här. Men vet alla om det? För jag har själv upplevt att man råkar hitta en bra annons på utrustnig lr russ å lagt ut den här. Även om man vill vara gullig så kan det blir stora problem om man gör det. :-/
Det man kan göra är att tipsa att man kan gå in på blocket och titta på annonser, eller att man sett en annons där och rekommendera andra att gå in där själva.
Regler hos oss angående annonser är:
De annonser som tillåts är under forumkategorierna Säljes och Köpes. Där får man annonsera Gotlandsruss eller tillbehör till dessa. Bara i dessa inlägg får du använda orden till salu och säljes, när du har en häst eller hästutrustning som du vill sälja.

Jag kan tipsa om att Stuteri Dar säljer många av sina avelsston, vet inte hur man länkar men är ni intresserade kan ni gå in på ponnytrav.ifokus och läsa tråden TILLFÄLLE :)
//Mickan
bra då vet jag o alla att man inte får lägga ut någon annons om man inte har tagit kontakt med annosören själv om det går bra att göra det. Så det inte blir sura miner från säljaren om att folk har lagt ut i fokus deras annons utan att man informerat om detta :P skulle ju själv bli lite piss om nån gör det utan att man själv bett om det. Tack för svaren.