Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 430 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-11

"Man får ta folk som de är, och inte hur man vill att de skall vara"

Dagens visdomsord, ganska klokt och tänkvärt, eller hur?

I dag har jag haft sällskap till stallet. Pontus vaknade straxt före 5 och följde med mig till stallet och släppte ut hästar. Han fick en ny cykel i går och är lite uppe i varv, eftersom han och mormor ska cykla till skolan idag. Om 1,5 timme först, men….

Nu ropar Elin också!

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

God Morgon vaknad och var förkyld inte roligt men inte bryr sig hästarna de vill ha frukost ändå Har ingen koll på vad som ska göras får nog ta dagen som den kommer idag för att orka Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi vaknat till ännu en mild dag, igår var det en plus och när vi var ute och körde kom nästan solen fram och fåglarna kvittrade i träden. Simon har tillbringat halva natten i garaget, hans kompis ringde efter hjälp när bakaxeln skurit ihop, så han är lagom pigg idag, men for just iväg till sin praktik. Jag ska jobba idag, och Peter far iväg söderut i eftermiddag.

Anna-Uppsala
0

Här är det gråblått ute än så länge - klockan 10 kommer hovslagaren och klochan 14 ska ponnybarnen rida lektion på Gerda och Hjördis - så i dag blir det nog hästar för hela slanten, känns det som … ;)
Bäst jag sover en timme eller två till!!! GÄSP!

ryttarn
0

Godmorgon….

Var uppe vid fem i morse för att hjälpa äldsta dottern att lasta Mercan. Han skall till hovslagaren som kommer till hennes jobb för att fixa en tappsko. Sedan var det på med kaffet och efter en stund väcka sonen för att han skulle hinna med skolbusen. Medan jag skriver dök dotter nr 2 upp som har lite sovmorgon. Dotter nr 3 har två kompisar här då dom har friluftsdag, vilket innebär ridning för deras del.

Så det känns som det snart är dax för förmidagskaffe innan dagens syslor vid datorn skal börja….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

Godmorgon alla…..

Vardagen är tillbaka, hästarna är ute, hundarna rastade, tidningen försenad, frukosten avklarad och jag skall till jobbet! Det har varit en jättemysig helg, tack vare alla kompisar och släkt som kommit, skrivit kort, mailat och grattat, tack alla, jag känner mig mycket yngre!

Ha en fin dag!

StuteriQveiar
0

Godmorgon i landet!

Helgen har varit i hästarnas tcken (som vanligt). Jag gör mittta för att lansera russen och de kaspiska hästarna som något enormt SUPERTREVLIGT och HÄRLGT!

Jag har fyra ponnybarn som kommer närapå varje helg och pysslar med hästarna, och till deras glädje har jag gjort en liten broschyr med lite info om vårat stuteri med bilder på hästarna, härstamning på dessa, info om russen och kaspierna som raser och webbadresserna till respektive avelsföreningssidor. Samt förstås att de skall söka upp boken "Vildrussen" på biblioteket så de får ett litet historiskt perspektiv på rasen också. Det gäller att smida medans järnet är varmt.

Jag har även pratat om russens olika användningsområden, och som vanligt visste inte barnen att russ var så användningsbara! Men, men…Det råder vi snart bot på!

Har ytterligare ponnybarn som vill komma hit och hjälpa till med hästarna, vilket betyder fler att "frälsa"…Sicken sektkänsla jag skapar…Vad gör man inte för russen? Skrattande

mellanbyns
0

God morgon! Här är himlen blå och solen lyser. Jag är hemma från skolan idag, hade migränkänningar då jag vaknade imorse. Kan bero på att det blev lite sent igår kväll och att jag och mamma klev upp mitt i natten. Men har man en häst med lite ont i magen så har man. Han är pigg igen nu och går i hagen med dom andra.

Idag ska jag försöka göra lite skoljobb och sen blir det till att äta någonting och gå ut till stallet med mamma då hon slutat jobba.

Tittut
0

Jag måste bara tala om att det är fantastiskt vårväder här nu!

Talgoxarna sjunger för full hals, det solar och allt är bara så härligt! Vad gör det att kedjan på cykeln brast på väg till dagis, så jag fick lov att leda den fram och tillbaka? Det var bara så skönt att få lite sol i ansiktet!

Carpe diem så mycket ni bara orkar!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Visst är det härligt ute! Idag har jag promenerat med skolbarnen ner till Lommarn (en sjö) och där ligger Vigelsjö Ridskola. Vi tittade på hästarna och de har tre gotlandsruss i verksamheten. Bra val, eller hur!

Ha det så bra!

garrilina
0

God middag!

#8 Fantastiskt vårväder är det även i Hälsingland.                Nyss hemkommen från jobbet, ätit lite lunch och nu är det stallet som gäller. Få se hur långt vi hinner innan vi ska åka in på ridklubben och mäta Legolas, få se om han vuxit något sedan i höstas. Körde ihop sig med vår tid där och sambon som skulle befinna sig på annan plats med bilen vid den tiden. Men vi fick komma redan vid fyra istället så nu löser det sig.

Ha en bra fortsättning på dagen

Miii4
0

Måste bara skriva av mig, det är ju så fiint väder att man nästan skäms över att sitta inne!!
Blir nog en lång promenad med hunden idag, och sedan ut i hagen till hästarna och mysa lite. Enda gången Ina utan problem har mig i hagen är när det är fins väder  och utan grimskaft ;).

[Tjiwi]
0

Här är det också strålande väder, klarblå himmel och soool, jag blir så glad!!

Måste dela med mig till er och tala om att jag löshoppade Njord för första gången idag här hemma i paddocken. Han var jätte duktig, förstod direkt vad han skulle göra och ville inte sluta. Jag hoppade bara ett litet kryss idag. Men ohh så lätt han hade för sig och så klok. Jag blir såå stolt!!Skrattande