Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1155 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 08 02 10!

God morgon i stugorna! Uppe med tuppen, d.v.s. grannarnas! Härligt väder, lite kallt, frost på marken! Skall fika lite sen ut i den friska luften! Blir kanske lite hästborstning…..

Ha det bra i dag, ta vara på en fin söndag!

[Croneld]
0

Hejsan svejsan! Nu sitter jag hemma hos karisma och väntar på frukost…Nä, jag får väl hjälpa till. I natt har tre små hundar sovit nära mig varav en nästan på huvudet. När jag sitter här och tittar mig omkrig blir jag lite avundsjuk av alla priser och utmärkelser som hänger på väggarna. Men man får vad man förtjänar.

Ha det så bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är mulet idag igen, igår började det regna när vi var ute och körde med russen, och det slutade inte förrän vid tiotiden på kvällen… Idag ska vi ut med russen igen, och Sara och hennes kompis ska väl ut med shettisarna i eftermiddag. Annars är det takskottning och bokföring som står på programmet. Peter skottar och jag bokför:)

Fiffilura
0

Gomorrn… Sitter här med värsta nackspärren - inte kul. Skriver just nu på en skoluppgift - reflektion över senaste kursen… Sen blir det nog lite hagmockning - innan tjälen totalt försvinner och geggan kommer åter - BLÄ!!!! Det har varit SÅ underbart med snö ett atg nu…

Snart kommer två kompisar till barnen, ska väl ta ut hästarna. Får se vilka och vad vi gör….

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon  här försöker solen titta fram och det verka bli bra väder idag med *ler* Igår hade jag tänkte föröska hinna med att tömköra några hingstar men det hann jag inte då jag var ute och övningskörde med lastbilen , då vi hämtade ensilage till syrran *S* första gången jag körde och jag fick köra på småvägar *S* lika bra att ta det svåra direkt.

Idag ska jag försöka hinna med att tömköra lite i stället då

mellanbyns
0

God morgon! Tråkigt väder här hemma, grått och mulet. Idag kommer det en tjej som gått i en av grupperna jag haft på ponnytravskolan och hälsar på. Blir borstning och pyssel med hästarna. En del av dem har börjat tappa vinterpälsen så det är väl bara att börja dra hår… Efter främmandet har åkt hem blir det till att göra klart stallet och sen ska jag fixa med marsvinen.

Ha en bra dag allesammans!

amandahandersson
0

God morgon!

Ingen sol idag, men +1.3°, härligt :)

Det blir hästkörning idag, som vanligt. Musse och Zolle får "offra sig", som vanligt ;)

Ha det så bra allihopa! :)

karisma
0

God Förmiddag nu har det blivit alldeles tomt och tyst i huset Men det var en helt underbar kväll och natt med massor av russprat och skratt och mycket att äta så jag tror att alla var nöjda Och mina små hundar fick en lekkompis hele kvällen Liselottes Elin underhöll dem fast det blev ju inte mycket sova så mina hästar fick sovmorgon fast det var ju jag som behövde det Ha det gott ute i landet idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Åhå, man missade alltså årets händelse?! Dystert!

Nå, jag hade faktiskt en underbar kväll här hemma - helt ensam! Ungarna var på varsitt håll, så djuren och jag åt smarrig mat, tittade på tv, läste tidningen ORDENTLIGT, och bara tog det lugnt.
Och det hade jag förtjänat - på dagen var Mammothen och jag nämligen ute i skogen på ridtur och vi hoppade (!) över ett dike! Jag som inte hoppat sedan Jesus gick i blöjor ungefär!!! :D
Det var väldigt kul hur som haver - men nöjdast var nog Hjördis som fick vara kvar i hagen och rulla sig i leran i stället för att släpa omkring på matte i vagnen. Men i dag kommer hon inte undan - ho ho!

Tittut
0

Nyss hemkommen efter en jättetrevlig kväll och förmiddag hos Malin. Huset är knäpptyst, bara vovvarna som tassar runt. Måste nog köra ett varv med dammsugaren inna gästerna kommer.

Tack Malin och ni andra för allt, jag skall bjuda igen en dag! Kyss

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en bild tagen på Timon idag på förmiddagen. Han ser ut och klura på något…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Jenniferohlson
0

#10 Åh man ser varifrån Gerti fått all sin man och lugg ifrån;D

Anna-Uppsala
0

Äh, inte har hon fått den från pappa heller - han har ju kvar sin! ;)

[Tjiwi]
0

Go eftermiddag……varit hemma ca en timme nu efter en jättetrevlig lördag kvöll och morgon hos Karisma. Tack Malin för jättegod mat och vin och kaffe och efterrätt och ostbricka…behöver jag säga att vi hade fullt i magarna när vi gick till sängs framåt morgonen….känner mig lite trött nu, sov ju inte så mycket och körde hem själv, en resa på nästan 30 mil, tjo! Tack även till er andra som var där för supertrevligt sällskap, detta gör vi om!

[Croneld]
0

# 11 Vad snygg hon ser ut med vagn och allt! Är ni på Bergsåker och åker!! Visst är hon lik sin far, men mamma Gera är också hårfager. Så hon har verkligen dubbla anlag!

Kolla helsyrran Gerimona, född 06, kortet är från sommaren 07 och då  är hon ett år.

Norrveda
0

Måste också tacka alla för en trevlig kväll igår. God mat och trevligt sällskap, kan nästan inte bli bättre.  Fick rapport att ni fortsatt en stund till efter att jag åkt hem, måste ju tänka på snälla pappa som ställde upp och hämtade mig, 01.30 Cool räckte bra eftersom hovslagarn skulle komma på fm idag.

ILBIN
0

hej o go kväll!!!småland speaking!!!Nu har jag äntligen kommit till ro framför datorn.( jag hann precis med flyget efter all fantastisk teknologi innan man bara blivit av med sin väska på flyget!!!väl hemkommen var det bara att laga mat o fixa för min Liselotte fyller 15 år idag….men nu är det lugnt)

Tack snälla Malin för go mat o logi o trivsel. o tack till alla er andra det var RUSSKIGT kul..det måste vi göra om!!

karisma
0

# 10 ja vad klurar han på kanske vad han ska göra i framtidenHemlis

#11 visst har hon fått sitt anlag från pappa  men mamma är inte långt efter med sin man men Bägge har gångarter utan dess like så nog ska GeeTii kunna springa det är så roligt att se henne framför vagn och på bana ta vara på henne och lycka till

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriQveiar
0

#Man blir riktigt avis på er som fått prata så mkt russ! Ni fårta och göra om det, men glöm inte att bjuda in OSS ANDRA då också…Flört