Godmorgon 08-02-08
Hinner jag före tant Gredilin nu då? ja, det är bara att snabba på!!!
I går glömde jag handla, så jag fick inleda dan med att baka snabbröd. Bara det att det jäste inte? Jag fattade inget alls - tills jag kom på att jag - min arma idiot - hade hällt i KALLT vatten i degen med torrjäst!!!
Vatnet ska ju helst vara omkring 50 grader för att jästen ska sätta igång och jobb!
Nu är degbiten utplattad till en bulle och inställd i ugnen, och vi får väl se vad som kommer ut … Det doftar gott, men risken är att det inte är ätbart, så det är tur att vi har korvbröd (!) i frysen!
Vilken frukost!

God Morgon tant Gredilin fixade hästarna innan hon startade datan ska till ridhuset nu på morgonen så det är lite brottom Fast man måste ju kolla att alla gått upp det är ju en del som har sovmorgon idag Det här är en bild på en John Russ unge som bor på Wången det är något att vakna till Ha det gott och trevlig helg
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här skiner solen just nu, och det gnistrar i snön. Det är några minus och blåser knappt, härligt! På dagens schema står laga bilen och köra hästar. Skruva ihop skohyllan från ikea också, så det blir fint i hallen. Sara och Ida var ut och red på russen igår, så de fick röra på sig.
God morgon!
Går inte att missta sig på att det där en en JR-unge!
Elin och jag som mycket riktigt till lite före 8. Nu ska vi ta en sen frulle. Fil med rivet, svenskt äpple (Ingrid Marie, min favvo) och lite kanel. Mums!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Glömde visdomsordet för dagen:
"Diplomati är att låta andra få som man vill"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Jag fick lite sovmorgon ändå (ofrivilligt) och fick då lite extra bråttom att hinna med hästarna innan avfärden mot arbetet. Så kan det gå om man slår av väckarklockan och sover en timme extra! Så hästarna åkte ut med en väldans fart, så mockningen återstår till kvällen.
Ha det bra i dag!

God Dag! Idag är det långdag i skolan, så jag får snabba mig när jag kommer hem, måste hinna med att fixa stallet innan jag blir hämtad av min kompis, vi är några stycken som ska ha filmkväll/natt nämligen
Ha det bra allihopa!