Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 571 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-07

Pontus födelsedag idag! 9 år är han nu, alldeles hemskt vad tiden går fort. Han skall åka på Svenska Rallyt med ligan i em, så det blir kalas och presenter på söndag istället.

Jobbardag borta för mig hela dagen.

Vad kommer ni att hitta på en sådan här dag?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Jobbardag för mig i dag, samma skola som igår, förra vecka och förra året… Dottern har karate i kväll, så hon och jag blir kvar i Norrtälje. Vi spar på miljön, det blir så många mil fram och tillbaka annars i onödan.

Har ni funderat på varför samma ska kan ta så olika tid? Jag gör samma sak i stallet varje morgon, och tiden varierar mellan 30 till 55 minuter…

Tittut, jag saknar dina ordspråk.

Ha det så bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! JAg ska också jobba borta idag, så mycket annat hinner jag inte med idag. Förutom det vanliga sköta om djuren och så förstås. Gårdagen ägnades helhjärtat åt ponnytrav, då jag ingår i klubbens proppkommité, och vi upptäöckte att vi var tvugna att skicka in april månads proppar igår. Som tur har vi bara ett lopp då… På kvällen var det årsmöte i Boden, så det var trav för hela slanten.

Tittut
0

# 1 Så trevligt! Jag trodde ingen läste dem…

"Om du kan skilja på goda råd och dåliga råd, så behöver du inga råd"

Så stod det idag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

Morgon alla idag är det arbete några timmar när djuren är klara. Det snurrar forfarande saltbalanser i huvudet och alla andra intryck från kursen Är lite seg kom hem sent från ridhuset igår har börjat träna på växel två det är ju snart premiering  Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Morning i gråvädret…..Här skall bakas tårta! Och lite annat! Har sovit länge i dag, fick hundarna att somna om ocksåGlad för en gång skull! Dom började vid 1/2 7, men fick vänta två timmar…..Tanterna har plaskat ut i sin hage (motvilligt)! Så nu är det bara att spotta i nävarna!

Ha en bra dag!

Chirak-96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon. Här blir det lite städning. Alva fyller 7 år idag och jag säger som Tittut, vad åren går. Har redan varit in och handlat på morgonen. Här blir det Drottning tårta med rosa marsipan, vad har Pontus beställt för tårta?

Bild på Alva när hon borstar Acke i stallet.

Anna-Uppsala
0

Just nu sitter lillkatten i fönstret och tittar ut på grannens fågelbord, medan han gnyr och tuggar i tomme. Ni skulle se honom! :D

Själv blev jag väckt för ett par timmar sedan av en lillasyster som meddelade att hennes stora halvblodshäst hade kolik, så det var bara att åka till hennes stall och vara moraliskt stöd en stund. Veterinären höll just på att slanga i hästen X liter ljummet vatten och paraffinolja när jag kom, och en stund senare mullrade magen igång igen.
Tur det - när syrrans gamla häst fick kolik för några år sedan blev det iltransport till Ultuna och buköppning - inte kul och inte billigt …
Bisse => Syrran har också kvar russet hon köpte av dig - alltså Mulis (det vill säga: Timotej, f: 1991 e: Zoyer u: Svea - Sverker). Han är 17 år i år och still going strong! Är sällskapshäst och får jobba lite som barnponny ibland.

Nej, nu MÅSTE jag börja jobba! HU vad tiden går!!!

StuteriSolo
0

#7 Funderade för ett par dagar sedan vad det blev av honom, kollade på bilderna när vi fick honom… Men han blev ju van vid folk till sist:)

Norrveda
0

Godkväll på er från en som är supernöjd! Glad
Började dagen med öppning på dagis 6.15. Pysselgrupp med "mina" 3-åringar och sedan iväg till skogen. Fick i mig lite lunch på jobbet innan bussen gick till Stockholm och teoriprovet för BE.
Har haft inställningen att det skulle klaras av på första försöket efter resultaten på testskrivningarna, med nervositetens hjälp blev det nästan hjärnsläpp framför datorn men med lite sans lyckades jag genomföra provet väl godkänt, 51 av 55 poäng!  Nu väntar uppkörning men innan dess gäller övningskörning så se upp för backande släp i Norrtälje Oskyldig

karisma
0

# 9 Grattis Grattis Coolglöm inte tala om hur bil och släp ser ut så kan vi hålla oss undan

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus