Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1331 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-06

Jag är en trött människa idag. Jag köpte mig en så rolig bok om digitalfotografering och den kom hem går. Jag läste den i går kväll innan jag somnade, och vips så var klockan 23.00, alldeles för sent förstås för trötta mig….

Hemjobb idag, ulleri i kväll. Bäst man ökar takten. Skansentet får ge vika åt en vanlig ceylonvariant idag. Det gäller att variera sig.

Ha en trevlig dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Gårdagen var mer normal, även om jag fick jobba, som tur var bjöd svärmor på middag, Sara fick åka med Linnea till ridningen och rida en av ridskolans hästar och jag for och hämtade. Idag ska jag röja i köket och så hade jag en plan på att vi skulle ut med russen idag, de har inte varit ut på en vecka!! Simon är bättre, men jag börjar bli förkyld istället…

[Croneld]
0

God morning!

Jag somnade tidigt igår, och det är tur för jag har personalmöte i kväll. Behöver krafter då. Igår fick jag hoppa in som syslöjdslärare, det har jag aldrig gjort på alla mina år som lärare. Det var kul, de stickade, virkade, sydde och tappade både maskor och nålar.

Idag blir det lite mer som vanligt med svenska, matematik och engelska. Ha det bra!

Nu väntar jag på fodertips av Karisma som återkommer på forumet idag: Lärde du dig något spännande på kursen?

garrilina
0

God morgon!

Töväder ute igen………. få se hur länge det tar innan snön har blivit is den här gången. Gick rätt lätt att ta sig upp i dag, kan nog ha att göra med att jag har kommit i säng relativt tidigt två kvällar.

#2 Textillärare är min vardag alla dagar i veckan. Både mellanstadiet och högstadiet.

Jobbar till 17.30 idag sedan blir det hem och fixa med stall, dottern och jag är själv i tre dagar då sambon åker iväg på en sjösäkerhetsutbildning.

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Mörkt, grått och ruggigt ute - usch! :(
Det här är värsta tiden tycker jag - när det varken är vacker, kall vinter eller en ljusnande vår. Jag riktigt längtar till de där första varma vårdagarna, när man nästan ser från timme till timme hur träden och gräsmattorna blir allt mer ljusgröna!

I dag ska jag rida på fröken Mammuth för första gången - det ska bli jättespännande! Mina kamrater har retat mig i dagar och frågat hur jag ska ta mig upp, men jag vet minsann hur man gör - stallets högsta pall och så ställer jag henne i en nerförsbacke. ;)
Och om jag aldrig hörs av mer - då har jag fastnat i ett moln och sitter där och vinkar! =)

Chirak-96
0

#4  Lycka till med ridningen!

Idag blir det hemma pyssel, så som tvätt och städ. Vissa telefonsamtal oxå. Ev besök på em. Passar bra med inne pyssel en sån här dag när det bara regnar. Nu är det dax att lämna barn på dagis, de andra två åkte med skolbussen för 15 min sedan.

StuteriQveiar
0

Idag skall jag tvätta igenom gamle farbrorn ordentligt, för han har jättemycket skorv på ryggen + att revbenen är framme ganska ordentligt. Skall försöka fodra upp honom utan att han drabbas av fång. Håll tummarna för mig (och honom naturligtvis)! Han är nog inte igenomborstad sedan han satte vinterpäls för han har världens torvlager i pälsen, så hade det hamnat höfrön där hade de nog börjat gro…

Ha´det gott!

MagganS-B
0

Grått, disigt och nåt som strilar ner……mina tre tanter tyckte inte alls att dom skulle gå ut i dag, men plaskade snabbt igenom leran och hittade sina höhögar. Jag är glad att vi gjöt så jättestor platta bakom stallet…..nu står dom torrskodda och äter sitt morgonhö i alla fall, fast på kvällen när dom skall in står dom mitt i smeten.

#6 Om du tycker det är kul med genomskitiga hästar kan du få borta mina också……Oskyldig dom är dock borstade då och då fast det inte syns! Lycka till med den gamle…..

Sista dagen på jobbet den här veckan, fördelen med att jobba helger…..

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Middag kom hem i natt kl 0100 så allt är lte snurrigt framför allt vädret. Har nu varit på foderkurs på Wången i två dagar oj visst måste man lära gammla hundar sitta för mycket nytt är det Så en hel del får man lära om Det var lärorikt och trevligt massor av snö och en alldeles underbar utsikt DET FANNS 7 RUSS där 4 var skolans och tre privata Tur att mobilen finns ringde Croneld och hon fick slå i blåbasen när mitt minnet svikta nu åter till värkligheten och allt regn Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~