God morgon 2008-02-04
Nu har det varit svårt att komma ut på forumet på morgonen igen. Bökigt sådant, hela morgonrutinen sätts på ända!
Skolan har ledigt idag, så det lär bli high life med mycket ungar hemma, Kul! Synd bara att snön är på väg bort.
Vad skall ni göra?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Allt är klart i stallet, fodrat, mockat och släppt ut samt lagt in kvällsfoder. Jag halkade ut med mina hästar i snömoddsblasket, det gick bättre än i går kväll i alla fall. Då råkade jag hälla ner vatten rakt ner i stöveln när jag skulle fylla på vattenhinkarna. Isch vad kallt det blev.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet! Här är det -15 ute, klart och inne brinner det i käöksspisen och frukosten är klar. Peter har åkt iväg, han ska lasta i Luleå och Piteå för vidare färd till Göteborg. Simon har varit magsjuk inatt så han är inte på sin praktik, och Sara gör ett tappert försök att stiga upp. Vår ena fågel trillade av pinnen när hon skulle morna sig, såg litet kul ut. Fågeln såg mest sur ut för jag skrattade åt henne. Idag ska jag jobba, och så hoppas jag på litet mildare väder i em så vi an fara ut med en omgång hästar iaf.
God morgon…..Hundarna och jag har varit ute, men stallet får vänta en liten stund till…..skall ju vara hemma i dag, så man behöver inte jäkta! Vi har en jättefin soluppgång och fruset på marken INGEN BLÅST; HELT VINDSTILLA! Måste skriva det med stora bokstäver, det är så ovanligt!
Ha en fin dag alla!

Minus 2,5 grader, vindstilla, ovanligt vacker soluppgång för en timme sedan som färgade horisonten över Siljan rosastrimmig.
Jag ska åka iväg och diska hästar. Ska samåka med ridponnygurun, tänkte passa på att prata russ i ridponny-avel. Jag blev intresserad när jag skrev om Dikki Dunder, Sir Ymer m fl i tråden Korsningar för några dagar sedan.
I övrigt ska jag försöka få tag i hovslagaren och boka in ett besök.

Har tagit ut hästarna, fodrat och sitter och dricker kaffe i väntan på att hundmaten svällt färdigt så att de kan få äta innan jag går ut och mockar. Pojkarna håller på att bekanta sig med den gamle farbrorn som v hämtade igår. Måhända att det är dumt att ta hand om en sådan gammal häst (han är född före 1984, men det finns inga papper på honom), men jag tyckte inte att han skulle ut och valsa oc eventuellt bli ihjälriden av någon nybörjarfamilj. Han är dock russ, och förtjänar några russiga sista år i livet (om det blir år vill säga, man vet ju aldrig med så gamla hästar).
Igår hade jag 4 ponnybarn här som kommit 4 mil för att få pyssla med hästar (russtona), så de fick rida, träna på att sela med travele på unghingstarna (Östman och Dumle), och jag lovar, JAG GÖR ALLT, för att snärja dem till russen!! (De kaspiska får dock vara med på ett hörn…)
Vad gör man inte för russen?

Har kommit hem från skolan.. så nu har jag tittat på tv och ätigt lunch.. så nu ska jag gå ut i den jätte mysiga vår solen och ta några kort..