Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 1046 ggr
Tittut
0

Vad gör ni?

Jag städar så här p¨å söndagen, och måste kolla datorn med jämna mellanrum för att hålla humöret uppe.

Familjen är på fotbollsträning och jag försöker sanera husets nedervåning. Det är inte städat sedan förra helgens skidresa, så det är hög tid.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Kom precis hem från Jobbet. Det blåser fortfarande pinnstorm, men nattens snö har blivit vatten i stället. Skall strax gå ut och göra i ordning stallet och så småningom ta in tanterna. Ta in förresten, dom går själva, jättebråttom, det finns ju morötter och lite pellets i boxarna! I morgon är jag ledig, så då blir det städning! Två smutsiga hundar, en katt och jag själv drar in en hel del…..Mockning av boxar också!

entill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter och pustar ut efter snöskottning. Fy 2san för snö! Nu regnar det så jag hoppas den snart är borta, men det är ganska mycket som kommit, så det tar väl tid. Förr i tiden tyckte jag också om vinter och snö, men man kan väl ändra sig. En fördel med snöfallet var att det lyckades ha ihjäl ett fult träd vi hade på tomten, men nu blir det ju extra jobb med att få bort det från gräsmattan. Fy vad jobbigt allt är när man är osams med Tingen.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

Vilken rotvälta!

alpros
0

Jag sitter på jobbet och gör felrapporter i SJ:s bokningssystem. Hade kunnat tänka mig MÅNGA andra saker att göra en söndag…blä. Och här sitter jag fängslad i löneslavens boja till kl. 22.15.

GAJarhult
0

Kommer precis hem från skogen… mina döttrar och måg är kvar där, de skickade hem mig och barnbarnet Viktor för att göra fika tills de andra är kommer hem. Många helger blir det nu i skogen så vi får ved hem å kan börja klyva… Den ska visst vara färdighuggen till påsk enligt gamla tradioner….

[Tjiwi]
0

Sitter och slöar här vid datan, har just ingen lust med nåt. Tittar ut på T och W som är osams just nu…det är nåt som inte passar damen. Ove tittar på….kan du tänka dig Tittut……fotboll!! Väntar på att klockan ska gå så vi kan ta in odjuren. Här har nästan all snö som kom igår smält bort redan. Vi ska åka och hämta pizza framåt kvällen så jag slipper matlagning idag, tjoho!!

Så här mycket snö hade vi vintern -äh-kommer inte ihåg om det var förra eller den innan-minnet….man börjar bli gammal!!

ryttarn
0

HAr precis kommit in från stallet. Equiterapeuten har varit här och gåttigenom Monljus, Gordon och Musse. På tisdag kommer hon tillbaka och behandlar Jaritza och Troll Twix….. Ska sätta på en kopp kaffe nu innan jag börjar med midagen.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
0

Jag hittade visst ett kort på Tittutan från utställningen i Mantorp 2005……..Hemlis

Tittut
0

Oj, jisses! Och spriten i högsta hugg också… Generad

entill
0

#9. Sprit?! Varför förvarar du den i konservburk?

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

# 10 Det har blivit så. För jobbigt att släpa på hela dunken. Oskyldig

Tittut
0

# 6 Här blir det kycklinggryta av nåt slag i kväll. Håller på att förvälla pippin nu.

[Tjiwi]
0

Undrade just……

StuteriSolo
0

Jag har roat (?) mig med at tgöra rent i 15 smådjursburar, och nu gör jag middag, soppan får sköta sig själv en stund på spisen. Måste däremot gå och lägga i någn vedpinne då oc då. PEter sätter upp vägg i hallen, nu när vi har golv kan ju även väggar vara bra. Sara och Linnea ska ut med shettisarna så det är full rulle här

Tittut
0

Färdigstädat, maten på g, sovrummet halvklar, de gamla sängarna nedmonterade och de nya elevationssängarna på väg hem om en stund.

Kul dag det här!

[Croneld]
0

Jag har läst en bok, byggt en snömur med dottern, varit på en promenix, handlat och nu blir det pizza. Fort och enkelt!

[Tjiwi]
0

Det är husmoderns bistra verklighet!!Ledsen

Ssannna
0

Jag har precis kommit hem från hästarna. Har varit en jättefin dag med lite sol, sällsynt annars. Ingen snö, och ganska mjukt i backen så det blev en barbackatur i full fart, härligt tyckte Troya, Tinka och Dino, och även ryttarna :)

Jossa
0

Själv steker jag pannkakor för tillfället, lyckas ganska bra faktiskt, för en gångs skull ^^
Har precis kommit hem efter att ha hämtat ett 30-årigt russ som kallas Pysen. De förra ägarna visste inget om honom alls, ålder, stam med mera. Men han är söt!

Russtoka
0

Förmiddagen tillbringades i Lerbäcks kyrka där jag varit och sjungit med kören. Sen fick vi lunch och kaffe med underhållning. Hem en sväng för att fodra hästar och ta in ved, och så iväg igen till en musikal vi gav i Snavlunda kyrka, grannbyn. Allt tillsammans med barnkören, så det har varit lite stojigt och skojigt hela tiden.

Vädret ute har varit blöt, blöt snö och blåst, så nån ledsamhet att man inte hann köra häst idag var det inte.

Det ska bli bättre i morrn, så jag ska försöka masa mig mig ut tidigt så jag hinner ut med åtminstone en, helst två hästar, innan jag ska iväg till doktorn för återbesök efter korsbandsskadan i knäet.

#19 Jossa. Får man vara nyfiken och fråga varför man tar hem ett trettioårigt russ?

Jossa
0

#20 Visst :)
De förra ägarna ville att han skulle få ett bra liv på livets slutspurt. Men jag förstår bara inte hur de kan säga slutspurt då han är så jädrans pigg ^^ Men, det är en häst som lärt måååånga barn att rida, därför tänkte vi för Lucas skull, han har nämligen blivit lite rädd efter att han ramlade av på ridskolan. Sedan kan hingstarna behöva en gammal farbror som hjälper dem ner på jorden igen ^^

karisma
0

Jag ska gå ner och göra kväll till hästarna och förberda till imorgon sedan blir det packa (det är jag duktig på har alltid för mycket) fast jag har en pygge väska den här gången Packa till hundarna åxå Sedan blir det sängen och kl  på 0330 Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Nu har vi provkört de nya elevationssängarna också! Risken är dock att vi får två barn istället för ett i sängen i natt!

Nu ska jag åka och ta in hästarna. Det vackra vädret som var i morse har bytts till regn  och alldeles för många plus. Skrikandes

StuteriQveiar
0

#23 Hur många barn ska du ha egentligen Liselotte? Eller menade du att ni får de redan tillverkade barnen i sängen inatt?Fundersam Oskyldig

Jag menar, bara så att jag inte missförstår det här med att ni får två barn i sängen istället för ett, med tanke på att evelutionssängar är väl trevliga sängar?Flört

juliapettersson
0

Ikväll har jag fixat löshår, en kompis satte i det åt mig. Så då var man lite hårigare - och lite fattigare, igen…

Norrveda
0

Just nu sitter jag framför datorn efter en snöig dag. Jättefint i morse med mycket snö som nu regnar bort.
Ska tillbringa kvällen med körkortsfrågor via internet, måste finslipa formen nu när det börjar närma sig. Glad

MrsM
0

#23 Elevationssäng? Låter som bra sätt att få upp svårväckt storsovande 17 årig son på morgnarna? Kan man fjärrstyra?

Svar t sign "Nyfiken, 51"

Tittut
0

# 27 Det är lång sladd till manöverdosan, så om du ser till att sängen placeras strategiskt i rummet, bör det kunna funka utan att du gör för mycket intrång i rummet. Vet inte om den finns med katapultfunktion.