God Morgon 2008-02-02
Morgon alla i dag är jag jätte trött kom inte i säng förens på småtimmarna. Ock occk inte blir man piggare av vädret, få se vad hästarna tycker om sovmorgon när jag nu ska gå ner. Men nu börjar jag längta till måndag då jag får se snö undrar bara vad jag ska packa med mig det stod inte hur mycket vi ska vara ute på schemat. Men som vanligt packar jag med för mycket bra ha saker fast jag ska åka buss till Arlanda (undrar hur man gör ) så jag får nog begränsa mig Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här börjar det ljusna, härligt! Det ser dessvärre mulet ut, men snöar inte iaf. JAg ska jobba idag, och Peter ska på möte i Luleå. Eftermiddagen hade vi planerat att ägna åt golvläggning. Vad vi gör med hästarna återstår att se, men gissningsvis kanske de får varsin klapp:)
God Morgon alla!
Som vanligt blåser det som bara den. Vi har haft ett par riktigt äckliga stormdagar och vinden är fortfarande hård i dag. Trots det kom i alla fall Lissi Ess med sina nya ägare med båten till Oskarshamn i gårkväll! Resan hade tydligen trots stormen gått bra. Lissi är så lugn och har sånt förtroende för människor, så jag tror taket kan ramla ner över henne utan att hon blir stressad…..Lite vemodigt är det att lämna iväg sista fölet u. Leilu, men jag vet ju att hon får det bra och att alla hennes möjligheter tas tillvara hos Ritwa och Micke! Trots allt finns det ju tre dräktiga tanter kvar i stallet…..
Ha en bra dag, själv skall jag iväg och jobba både lördag och söndag!

Mårning!
Stallpasset och frukosten avklarad. Närmast står fem timmars arbete på brädgården.
Stallgeten Gretchen var ursur i morse, i dubbel bemärkelse. Hon hara att bli blöt, så hon höll mig sällskap i stallet istället för att gå ut och bli regnad på.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
# 0 Ha det så bra i snön och njut av vackra Nälden.
# 4 Kul, berätta gärna hur det gick sedan, och vad hon gillade den riktiga banan. Lycka till!
Hos mig har stallkaninerna varit lösa i stallet för de ska få springa av sig lite grand nu på morgonen. De tyckte det var jätteroligt för när jag kom tillbaka från utsläppet av hästarna var de ute på stallplan och skuttade. De hade fått upp stalldörren, kanske med vindens hjälp!
De boddetidigare i Mandas box på dagarna och i sin bur på nätterna. Men nu har de flyttat in helt hos henne. De trivs ihop och Manda stortrivs med sina fluffiga små vänner. De sitter med henne och delar på maten. och snusar nos mot mule. Gulligt.
Ha det bra!
Godkväll! Idag har vi varit på promenad för första gången på läänge. Akleia och Linéa var de som fick komma med, och det var roligt tyckte de. Fint väder med blå himmel och sol har vi haft idag. Nu ska jag gå ut och fixa till Linéas box och ta in henne.
Nu snöar det massor här hos oss och jag såg knappt handen framför mig när jag tog in hästarna. De var snöiga men inte speciellt hungriga! De åt kraftfodret och morötterna sen stod de bara och tittade på mig! Kanske såg jag rolig ut. De var mest nöjda att bara få komma in i stallet.
Trevlig lördagskväll!

Nu blev det visst vinter!
Det har snöat ca 1 dm bara i kväll. Hästarna var som tokiga vid insläpp, tom gamla Blenda lekte rodeo i snön.
Annars har vi spikat innertaket i stallet idag, inte lätt att spika uppåt stående på en stege men det gick ganska bra efter ett tag, träningsvärk i armarna i morgon!

God Kväll!
Här har det också kommit en stor mängd snö, började i natt med blåst och blötsnö men övergick i minusgrader i eftermiddags så nu är det fastfrysen snö överallt. Skulle få hem hö imorgon men han ringde och vågade inte köra med traktorn p.g.a. halka, få se hur vi löser det får nog bli bil och släpvagnen men då blir det bara två balar och de räcker inte länge.
Vi fick 5 valpar i går med vår östsibirisla laika, en tik och fyra hanar. Blir kul men mycket jobb de närmaste åtta veckorna det är så roligt att se hur de utvecklas.
Ha en bra kväll nu ska jag fortsätta titta på Göta kanalfilmen.

God kväll!
Har precis varit hos mormor och ätit världens godaste mat ^^ Fick dessutom äppelpaj och vaniljsås till efterrätt av morfar, älskar att vara där! 
Har mest tillbringat dagen inne framför tv:n, men har också gått ut för att hjälpa far med vindskjulet, var nog dock inte till så mycket hjälp direkt…
Gullade mer med hästarna och gick och lämnade elsladdar och skit i lill-stugan för att veden ska kunna komma in i källaren.
Just nu är jag så mätt efter all mat att jag har ont i magen, dagen ska ju sluta som den börjat, eller hur?
Men jag tycker dock att snön kunde ha låtit bli att komma om den ändå inte hade kunnat komma förbi tidigare… Blev ju bara slask och halt, går iallafall inte att åka släde!
Ha en fortsatt revlig kväll! :)

#11 Vad är det jag läser?! Ajabaja, pållarna blir inte tränade av att stå vid rundbalen och äta medans matte latar framför tvn!
Se magontet som ett straff
Vi har nu riktigt mycke snö så jag är överlycklig, bara det inte blir töväder nu! Vi har haft hela huset fullt med folk från klockan 12 på dagen och fram till nyss, så jag hann bara rida en ponny. Just när jag red ut så blev det som en vit vägg, sen vräkte de ner hela tiden så man blev genomblöt och såg ingenting, det slutade såklart när jag hade 100m kvar hem…Typiskt! Imorgon så planeras det tolkning, om vädret tillåter, men snön har ju stannat i hela 5 dagar nu, det är ju positivt. Hög tid att sova nu, jag kanske skulle ha skrivit en ny god morgon-tråd istället?

#12 Äh, tyst med dig. Nu pratar du ju inför allt russfolk, det får du ju inte göra! Då blir jag ju officielt stämplad för lat