Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 616 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-31

Kallt och lite snö, ganska behagligt här i Uppland.

Vad står på dagordningen idag för er? Jag har bortajobb hela dagen, men måste nog börja med att betala räkningar innan dess.

Först av allt, skansenté och nybakt bröd, mums!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det en åtta minus ute, och det börjar ljusna över skogen, så det ser ut att bli fint väder idag. Jag ska också jobba borta idag, torsdagar tycks vara en sån dag:) Nu ska jag gå och fixa frukost åt Sara!

garrilina
0

God Morgon!

Här är det också kallt -9 och stjärnklart när jag släppte ut de fyrbenta.

På dagordningen står det jobb fram till kl. 14.30 sedan blir det stallet och efter det blir det lite fika med mina föräldrar för att fira dottern som fyller år i morgon. Sin födelsedag har hon ridlektion på kvällen som hon inte vill missa så då blir det en dag i förskott i stället.

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Leksand är det minus nio grader, och vi har knappt en decimeter nysnö som kom igår, ovanpå isen. Jag tror det blir en fin vinterdag idag, kanske t o m fotograferingsväder om det blir sol.

Lästips: här är en länk till Elin i Strömsund som bloggar så trevligt om sin lilla gotlandsruss-flock: Najka 3324 (e Komet 338, helsyster till John Russ 422) och hennes dotter Lycko Fröken (e Rasputin 449), och deras avkommor e Granat 413.

På bilden: min amerikanska "guddotter" Kokovoko Pernilla

MagganS-B
0

God Morgon!

Verkar som om någon är lite efter i dateringen…..det är den 31 i dag!

Någorlunda skapligt väder har vi, lite sol och -1! Skall fixa med 2-åringen som åker i morgon om det inte blir för mycket storm…..Hon är jättelerig så det tar nog en timme eller så att få fram en häst under "skalet"…..

Ha en bra dag alla!

[Tjiwi]
0

God morgon-sol och kallt idag. Tittut-bakar du på morgonen också….blir precis avundsjuk. Önskar jag var lite mer "bakig" av mig…..tyvärr tycker jag inte det är så kul…

Tittut
0

# 4 Jag har missat en dag, attans! Det skall vara den 31 förstås!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Jag trodde också att det var den 30 i dag!!! Gaaah - räkningarna …. Jättebra detta! *NOT*

Nu ska snart äldste sonen och jag ner på stan och fixa ett eget bankkonto till honom, och en del andra grejor. Sedan blir det nog stallt i em, fast jag egentligen inte tänkt åka dit i dag. Men jag blir lite inspirerad av vårljuset ute, faktiskt! :)

Vet ni, min nya medryttarhäst Mammuten - hon gnäggar när hon ser mig komma i gången! :)
Jag vet inte varför, men hon har liksom fastnat för mig. Mycket lustigt, jag som inte ens gillar stora halvblodshästar egentligen! Men hon har verkligen något aldeles visst, den där …

StuteriSolo
0

#7 Du har bergis gett henne havrebollar!

Anna-Uppsala
0

ääää .. bara sockerbitar …. dammiga, direkt ur fickan! :)

[Croneld]
0

Nu är jag tillbaka, utan internet i två dagar… Nu är det fixat det som var fel. Nu ska jag läsa alla spännande inlägg. Ha det gott!