Undrar om Ruton 513
Någon som har info om Ruton 513? Funderar på att betäcka med honom.
Jag såg honom med sin lilla stoflock i somras, där han gick hos familjen Sjöberg. Det fanns ett ursött litet stoföl efter honom där. :)
#putt#

är det inte rungegårds som har honom?
#3 Jag pratade med Bengt Sjöberg på Elmia i somras. Som jag förstod det var han hos honom om sommaren och hos Kurt Graaf på vintern. Eller var det i Gotlandsrusset jag läste det? I alla fall såg jag ett foto på en avkomma med en snirklig bläs, en sådan som russ med skäckanlag ibland har. Kan han tänkas lämna skäck?
Umbra, stoet på min Avatar, har ett föl e Ruton, som har bläs och 4 vita tassar. Umbras mor har ju lämnat skäck. Det kan ju komma därifrån också. Men undrar tro om inte Milton har lämnat mycket vita tecken på en del.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vad jag har hört så har Ruton ett underbart pyske, en klippa i fyrspannet.
Vem har kört honom i fyrspann?

Stefan Carlsson antagligen
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Tror säkert att han skulle passa Wirka. Värd att testa! Det var en väldigt söt liten unge jag såg efter honom. (Det är nästan så att jag skulle säga: vem skulle inte passa Wirka - förstått på det viset att hon är så vansinnigt fin och har gett så vackra föl efter många olika hingstar.)
Tack Signe! Hoppas att även jag kan få fram många fina avkommor efter henne. Det har ju börjat bra….. Får väll se vem som får åka till Ruton.
Mitt ena sto Hurra är betäckt med Ruton , han är väldigt lugn och trevlig.