Hingstguiden 2008?
Hej på Er alla!
Jag vet egentligen inte om detta passar in.. men vi gör ett försök och hur skulle Ni russhingstägare göra. Eftersom jag bara har hingsten Karsk - så tyckte jag att detta var ett mycket dyrt alternativ till marknadsföring av honom.
Som sagt och var så fick jag ett tel.samtal från en kvinna som försökte sälja en plats i Hingstguiden 2008. Hon frågade givetvis om jag visste vad "hippson.se" var… och jag svarade ärligt att det hade jag inte en susning om…
Hon tycket att vi skulle marknadsföra Karsk på denna hingstsida… så jag frågade hur många g-russ hingstar som var anmälda.. och tydligen var det många… så jag gick in på sidan och sökte… inte en enda g-russ hingst
Vad jag också blev väldigt konfunderad över var priset…. så är stod det " Vi erbjuder nu alla hingsthållare i Sverige att vara med till självkostnadspris - för endast 2500 kr exkl moms/år får man som hingsthållare lägga upp samtliga sina hingstar med bilder, information och även video om så önskas."
länken till sidan är: http://www.hippson.se:80/cldoc/hingstguiden.htm
Eftersom det finns så många bra sidor där man kan lägga ut sin hingt , så tackade jag nej till detta erbjudande.
Hur skulle Ni ha gjort??

Jag fick samma samtal och jag tackade oxå Nej..

Jag fick samma erbjudande och tackade också nej. Tror inte att det skulle ge några ston till mina hingstar.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Har fått ett mail med information och att hon skulle ringa upp nästa vecka vilket jag betackade mig för. Tycker det är lite fräckt tillvägagångssätt. Jag fick förfrågan som "företagare/uppfödare" och inte som hingstägare. Undrar vart hon hämtat alla "personuppgifter?! Det garanterades ett visst antal visningar/dag.
Det finns ju en hingstlista på SvRussavleföreningens hemsida. kanske kan vi gör en här med. Shetlandsponny.ifokus har en på startsidan.
Sedan igår har jag anmält sajten som blogg, och hoppas fler kommer att hitta in.
Se http://gotlandsruss.ifokus.se/blog/
Så nu ligger den med på http://nyligen.se/pinga.phpr och kan hittas av russintrresserade.

Lundberg. Jag hade aldrig kommit på att titta på den sidan. Det är nog inte värt pengarna, tror jag. Tänk vad roligt ni hingstägare kan ha för pengarna i stället. Det räcker väl till en helg på spa efter betäckningssäsongen (fniss).
Verkligen inte värt pengarna, det är säkert nån som tror att dom kan skära guld med täljkniv. Gå inte på sånt! Vi har ju Russavelsföreningens sida + att många har egna hemsidor! Nästa steg är väl att det kommer falska fakturor…..

Spa… det vore skönt i denna snöstorm…
Jag tycker att det räcker att få ut Karsk på intressanta sidor för oss russfolk… + att han finns nämnd i g-russtidningen + att han har en hemsida.
Betala en massa för att få honom på en sidan tycker jag verkar horribelt.

Fick oxå ett erbjudande, via mail om denna sida. Var in och kikade lite och konstaterade att detta var totalt ointressant. Dessutom hittade jag vid en snabb genomsökning varken russ-, shetlands- eller welschingstar så jag är nog inte ensam om den bedömningen. Kan ju vara intressant om man, som vissa halvblod jag kikade på, kan ta 15.000 - 30.000 vid levande föl och dessutom gör 40-50 betäckningar/år. Då är 2.500:- inte så mycket, men för en russhingst är det väldigt mycket….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

detta mejl har vi oxå fått i vår inkorg. Jag fann det ganska skratt retande.. och skrattade en liten stund över deras "erbjudande"..
Ett litet tips till alla hingstägare. Se till att informationen om era hingstar är aktuella exempelvis på Sv russavelsföreningens hemsida. Har hört att det är upp till hingstägarna med nya uppgifter och kort. Det är väldigt många hingstar med gamla kort och gamla kritiker.

#10. Var har du hört det? Det som står i hingstlistan på SvRAFs hemsida är hämtade från senaste generalmönstringen som hingsten deltagit i. Den som ligger ute nu kommer att uppdateras med ny kritik och nya bilder nu under våren, så snart det är klart.
www.vikingponnycenter.se

Kommer det att komma ut en ny hingstkatalog i år?

Skulle tro det.
www.vikingponnycenter.se
#11 Kommer inte ihåg vart jag har hört det….. Kanske har fått för mig det….