Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 315 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-24

Här i Uppland ramlar det snöblandat regn från himlen. Blä säger jag som gladdes över de 3-4 cm snö som låg och lyste upp min tillvaro.

I eftermiddag blir det avresa mot Lofsdalen, där jag skall knappa in chipmärkningsrapporter medan resten av familjen åker skidor.

Ha en trevligt helg och glöm inte fundera på nöten. Agge har lovat en ny på söndag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Ja, här hör man hur sörjan splattar runt bilddäcken när folk kör förbi. F*siken också - jag som var så glad för snön!
I dag ska jag prata med jättehästens ägare och se vad vi kommer fram till, och sedan ska jag ut och köra en runda med Hjördis. och så jobba förstås … ständigt detta jobba!

garrilina
0

God Morgon!

Här har det kommit och kommer blötsnö samtidigt som det blåser. Vägen var inte plogad så det tog tid för att ta sig till jobbet de dryga 8 km nu på morgonen, vi hann dotterns buss iallafall. Har bytt ner mig när det gäller bil har kört jeep hela vintern och nu är det en liten gammal opel corsa saknade jeepen i detta väglag.

Kör försiktigt och ha det bra idag!

karisma
0

God Morgon roslagen bjuder på regn och +3 grader så nu försvinner snön och det blir ÄNNU mer lerigt  Så idag får jag hålla mig hemma med släpet för det är två dm snögegga på min underbara väg. Har bestämt mig dax att gå i ide återkommer i aprill  Ha det gott där ute dansa inga regndanser baraLedsen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet! Här har det gnistrande vackra vintervädret tagit en tillfällig paus, och snön yr runt knutarna, man ser knappt vägen 25 m bort…(Sitter ju i kontoret nuförtiden och har en helt annan utsikt) Vi jobbar på med att göra om i huset, Sara fick tillbaka sin gamla säng och hennes gerbiler bor numera på en akvariebänk i bekväm höjd till fönstret så de kankika ut på världen. Hästarna har vi klappat litet på:)

[Croneld]
0

God morgon! Jag kommer precis från stallet, segade med mockningen idag. Men nu är det rent och fint. Det var snorhalt ute på vägen, så hästarna sladdade på vägen ut till hagen. Blask och halt är ingens favorit men varje dag går mot våren, så tänker jag i alla fall.

Ha det så gott.

MagganS-B
0

Regn, regn och blåst……aldrig är det annat tycker man. Mina hästar får stå inne i dag, dom mår bättre där än ute i geggamojan, har dörren öppen i lä, så frisk luft får dom i alla fall. Skall mocka senare i dag, men då får dom väl stå på gången och bli lite borstade samtidigt (kan behövas!). Nu skall jag ro iväg till kvarnen och hämta pellets!

Tittut
0

Nu drar jag till fjälls!

Vi hörs på söndag!

Liselotte

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

#7 Ha det så bra!