Datakrångel
Är det bara jag eller är fokus sidan lite svår? På torsdagar sitter jag vid en bärbar dator med trådlöst nät. Jag är konstant utsparkad från fokus. Hinner bara läsa en tråd sen åker jag ut.
På darton hemma går det bara långsamt, även varit inne på andras datorer och upplerver det som om de hänger sig när man är på fokus. Andra webbsidon är det inga dagliga problem med utan man kan var där hur länge man vill.
Någon som vet? Något jag kan göra med min dator för att förbättra kontakten eller vad det kan vara?
Servern är antagligen överbelastad…..
Stundtals är det hopplöst på denna sida. I morse funkade det som med tuggummi i kablarna. Skulle tro att det är som Maggan säger, lite överbelastningar här o var.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

iFokus sajterna har idag samanlagt nästan 30.000 användare. Ofta under högbelastning är över 1000 och ända uppemot 5000 inloggade samtidigt. iFokus ligger på ett webhotell(vet faktiskt inte vilket), troligt är väll att servern som används börjar bli för klen. Mycket av dom felmeddelanden som dyker upp tyder oxå på att hårdvarukapaciteten är för låg i förhållande till belastningen…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Lite skönt att veta att det inte är mina datorer för jag är så ointresserad av datorer vilket gör mig lite handfallen när det krånglar. Kul att det är så många anvädare.