Månadens Russ - Januari
Så är tävlingen avgjord. Här ser ni Månadens Russ - Januari. Ett stort grattis till Wruss vars bild var mest populär i omröstningen.
Hela 184 personer röstade i tävlingen och 32% (59 röster) föll på bild nr 3 som ryckte åt sig en ledning direkt och kunde sedan hålla den hela vägen. 
Fotograf till denna bild är Wruss. Hennes riktiga namn är Pernilla Hägg. Pernilla är uppvuxen på Gotland men bor numer med familjen i Skövde. Pernilla har haft flera russ och har just nu några avelsston hemma i stallet. Hon står som uppfödare till ca 15 russ, bla godkända hingstarna Wilnius 524 och Winberg 549. Även en bunt diplomston och en tvåminuterstravare m m. Allihopa heter de ngt på W - därav hennes namn här på iFokus (Wruss).
Pernilla har även tidigare vart väldigt aktiv inom både Föreningen Gotlandsruss o Svenska Russavelsföreningen och hon har bla. gjort två stamböcker.
Pernilla är van bakom kameran och har fotat i flera år. Hennes fina bilder ses ofta på russ-hemsidor och tidsskrifter runt om i landet. Och faktiskt även utanför Sverige! Fler av Pernillas bilder kan du se på www.pernillahagg.se
Såhär berättar Pernilla själv om vinnarbilden. "Ja, den togs en kall och vacker januaridag för ngra år sedan då jag ännu bodde i Havdhem på södra Gotland. Birgitta Cramér ringde och frågade om jag ville hänga med ut på en tur och det säger man ju inte nej till :-). En oförglömlig upplevelse och en samling underbara bilder blev det. Valackerna som drog släden den där dagen var Safir och Dixson."
Ett stort Grattis igen Pernilla! Vi ser fram emot dina framtida bidrag i Månadens Russ
Relaterade länkar
-
Av: B.Jakobsson
](link1.html) * Personlig sida
Datum för publicering
- 2008-01-21
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Kalasbild!!!
Jättekul!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grattis grattis, bilden är så vintrigt härlig!

Grattis, det är verkligen en härlig bild

Grattis, härlig bild som jag röstade på
Grattis Pernilla! Bilden är så stämningsfull!

Nu är det bara att börja gräva i arkiven inför nästa månads tävling!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus