God Morgon 2008-01-23
Morgon där ute -2.5 grader kallt och vitt, fast vädertanten säger att det bara varar idag Så njut gör änglar kasta snöbollar för i morgon kan det vara för sent. Får nog starta snöslungan idag för de små hundarna hade glömt att jag har en som denna vinter varit I dag ska jag ägna mig åt kontoret få se om vägarna är bra så blir det ridhuset ikväll Sköt om er och kör fösiktigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmogron i landet! -12 och stjärnklart, fullmånen lyser över snön så det gnistrar, underbart vackert ute idag! Ridningen blev inställd igår då ridläraren var sjuk, så inga hästar fick motion. Det är nu ljust när Sara kommer hem, de blir inte mörkt förrän vid fyra nu, skönt. Idag ska vi stoppa bort Saras högsäng och ställa dit en vanlig, och möblera om litet till i hennes rum. Sedan står inget särskilt på schemat, ja ströa i lösdriften kanske.
Jag är antagligen inte riktigt klok, men jag har hittat en lånehäst att rida på - en stallkompis har ett sto som är 180 cm i mankhöjd, som hon inte riktigt har tid med! Ho ho!!!
Men hur sjutton tar man sig upp? Och hur kommer det att kännas när man ska av? *iiih*
Kul ska det bli hur som haver - jag har saknat ridningen och C är en snäll men sprallig dam! Dessutom kan jag rida ut med ponnybarnen så då får Hjördis också mer motion, det blir skoj!
Så här ser hon ut, djuret! :)

#2 du får använda repstege och spikskor när du ska av tar du till fallskärmen Ha det så skojigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
# 2 Annars är det ganska bra med de lite mindre hästarna, då är det inte så långt ner till marken. Fallet blir inte så hårt! Idag när jag släppte ut mina småttingar tänkte jag precis som man tycker och tänker om sina barn, att jag måste ha de finaste i världen!
Vad bra man mår av djur, oavsett om det är en häst, hund, katt eller kanin…Alla kan hitta sin favorit.
Hallå, hallå!
Här varade inte snön länge…..fast i dag är det lite fruset och dom har faktiskt lovat ett par snöbyar under dagen.
#2 Jag hade en gång i tiden en som var drygt 1.70 i manken, tyckte det var tillräckligt…..Jag är ändå lång, nästan 1.80 men fick använda mjölkpall när jag borstade honom på ryggen! Men det känns härligt att rida så stora hästar! Fast nu var det mycket länge sen

#2 Hon har väldigt vackert huvud…I övrigt får man lära sig att gå i spagat, eller varför inte titta på tecknat och göra som dem? Då bara hoppar man upp, eller så gör man som mamman i Superhjältarna och bara tänjer ut sig till önskad läng och sitter upp…
Hoppla, hoppla…
Här har jag varit iväg med barnen till deras respektive aktiviteter och morgonfodrat och tagit ut hästarna. Ibland är det fart i kärringen!
Det är skönt att det är fruset nu, för jag lider med hästarna över att det blir så lerigt överallt. Det spelar ingen roll var vi har dem för det blir lika lerigt överallt. Är det fler som har så, eller har alla uppgrusade, sandade hager, eller mark med god dränering?
Behöver lite push ibland då jag lider över jockan i deras hagar, men det är fel årstid att göra något åt det nu. Man måste ju vänta tills tjälen gått ur ordentligt, och marken blivit torr, så man kan packa bergskrossen ordentligt innan man har på grus. 
Uh vi har fruktansvärt lerigt också, ja man tycker verkligen synd om dem som ska gå upp till knäna i lera, uff! Som tur är har vi en liten backe där det inte blir lerigt, så där kan de stå och äta och ligga och vila torrt. Men längs staketet, vid alla grindar och framför stallet…..hemskt hemskt.

Hallå gott folk! Vi har ett enda lerhav här oxå, tycker så synd om hästarna, fast för tillfället är det ett fryset hav och jag vet inte om jag tycker att det är så mycket bättre, för nu kan dom ju inte röra sig utan att få ont i fötterna istället för lerinpackningen.. Jag vill ha snö!!
Idag är det mammas födelsedag, ett jämt och fint tal till och med
Fast hon och pappa flydde ju landet för 5 dagar sen till Grand Canaria så gratulationerna fick ges via telefon. Är det inte en enorm födelsedagspresent att tillåta dom åka utan oss?!
Nu ska jag till stallet och sedan till ridskolan för en ridlektion.

God kväll!
Vi har också leriga hagar som de går i nu på vintern, De som hade stället tills vi köpte det för snart tre år sedan hade kallblod och varmblod och många i varje hage så de var rejält söndertrampade. Har blivit bättre men nog skulle de behövas göras något åt, men det skulle gå åt en förmögenhet innan de var fixade. Nu har det iallafall frysit igen, denna vinter har inte varit kul med allt regn. Längtar till vår men det dröjer ett antal månader dit.
Jobbat sent idag och när jag kom hem hade de fixat allt i stallet så det var bara att hjälpa till med insläpp så var det klart, skönt med en relativ tidig kväll. Ska nog ta och klura lite på veckonöten nu.