Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 524 ggr
Tittut
0

Goder morgon 2008-01-21

Ny vecka igen!

Snart skall ni se att det är påsklov!

Lite träningskänningar i lårmusklerna idag efter allt klivande upp och ner på stolar och så, det är jobbigt att snickra!

Hemarbete idag, får se om Elan tänker vara hemma eller på dagis. Styrelsemöte här ikväll med Mälar-Russinen. Det brukar alltid vara trevligt!

Ha en bra dag ute i landet.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Ingen sovmorgon idag inte, SImon ska iväg på apu och ska skjutsas strax. SOm tur är Peter hemma och får den äran, medan jag fortsätter roa mig med frukostfixande och Sara-jagande. Få se hur vädret utvecklar sig, om vi kommer ut med några hästar i em.

karisma
0

God Morgon veckorna bara rinner ivög även åren hux flux är man ett år äldre vet inte hur det går till. Roslagen idag ostadigt och 3,5 grader varmt få se hur det blir Ska till frissan och klippa mig sedan är det träning i kväll i ridhuset Så den här dagen går oxå  Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon! Idag slutar jag tidigt och tänkte ge mig iväg för att hämta foder och torv till kusarna. Annars är det vanligt skolarbete som gäller för min del. Ha det gott!

ryttarn
0

Godmorgon Russinlovers….

Har skickat iväg ungar med skolbussen och skall ta en kopp kaffe innan jag går ut och fodrar hästarna. Ute är det -1 grader men det känns som om det inte blir någon vinter i år, behöver få rejäl kyla nu så jag kan få ut timret ur skogen…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

God morgon

Här blåser det som vanligt , men man vänjer sig ju aldrig vid det. ska snart åka iväg en runda , är ledig idag och ändå uppe så här tidigt -usch hade gärna legat kvar i någon timme till.

I fredags var mätkvinnan här och mätte några hästar och Ijor mättes till 128 cm i år och har då alltså växt en 0,5 cm på ett år.

ryttarn
0

#5 Då har Ijor vuxit om far sin nu….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God morgon!

Mätning ja. snart är det dags att mäta alla russ och shettisar som skall starta på travet, brukar bli omkring 50 stycken. Vi samlar dom på ATG-kliniken, det är smidigast. Sen var det alla 2.00-diplomen ja, skall köpa fint papper i dag…..

Dagarna har blivit en hel timme längre sen den 21/12, det märks, mest på kvällarna, jätteskönt!

Mot Sherwoodskogen! D.v.s. jobbet!

karisma
0

#6  han brås på sin mor

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Pernille-G
0

God morgon!

Här är det grått som vanligt! Det blir ljusare men jag längter efter solen. Nu har det gått drygt två veckor sedan Dansa och Loke fick sin första botulismspruta så nu har alla skydd och jag kan gå tillbaka till hösilage. Grannen har varit här med en storbal.  

Annars ny termin idag, nya studenter som skall ha sin första kurs i "Naturuppfattningar i tid och rum". Det är en kus där vi också kan diskutera relationerna mellan människa och djur, brukar vara ett ämne som engagerar alla.

Anna-Uppsala
0

Pernille_G=> Synd att du är på ett universitet långt borta - för det låter som en rolig kurs! :)

Själv ska jag sätta igång och jobba nu, efter att ha sovit alldeles för länge. Grått och trist är det ute, men i går eftermidag var det en sådan där riktigt lång, ljus skymning med blå himmel, innan det blev mörkt. Så det finns hopp om framtiden!