Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbildserier
Läst 6054 ggr
Mixie
0

Finaste bilden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst har ni väl alla någon bild på ponnyn som är den finaste :) Lägg ut den här :)

Den här bilden på Oddny med ryttare tycker jag är jättefin, lite av charmen är ju att ryttaren som är nybörjare har lite ojämna stigbyglar men sitter stadigt för hästen tar hand om sin ryttare :)

//Mickan

Russtoka
0

Den här har jag som skrivbordsunderlägg på datorn och på mitt bankkort! Den tycker jag visar glädje över frihet, att få sträcka ut på nya större ytor. Leil Gaist nyss utsläppt på större bete i juni 2007.

Fiffilura
0

Det här är för närvarande min älsklingbild - kommer ju nya hela tiden! Detta är min äldsta dotter Embla med vår shettis Vilje. Jag tycker den utsrålar lugn och det ser så så mjukt och mysigt ut!!!

Tittut
0

Den här gillar jag, men den har ni väl sett till leda….

Det är Elin och Thomasin, 4 resp 3 år.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Jag har många bilder, men den här gillar jag: Leilu med näst sista fölet: Linus Ess e. Ernst Rasken. Jag saknar Leilu fruktansvärt, snart ett år sen jag var tvungen att ta bort henne. Hon var en riktig hedersmärr!

Lakbacken
0

För tillfället är den här bilden mysigast för mig som mamma! Basse är bara 8 år och rider ut själv och han tog med sig hunden också, tuffing tycker jag!

Lakbacken
0

detta är en underbar bild på Vidde och Leil Gaist när Gaist var liten och hälsade på stora Farbror Vidar!

Tittut
0

# 5 Har du några knep hur man får en 8 årig grabb att rida?

Min hoppar inte på något som inte har minst två hjul, luktar avgaser och går att rivstarta med. Jag har försökt att få honom att inse att Tittut både rivstartar och går att köra på bakhjulet om hon får chansen, men det funkar inte heller….

Reko
0

#7 Ta med honom på western eller riddarspel. Kanske går att förbereda genom att se på western eller Ivanhoe eller nåt? Fart och fläkt med manliga ryttare som förebilder.

[Emmelo]
0

Denna bild älskar jag! min gos ponny Axl och jag..=)

[Croneld]
0

# 7 Min äldste son red på Jakobsbergs ridskola i en killgrupp, där de fick rida med svärd. Det var ju poppis, en del sydde riddardräkter också Han var då 8 år.

MagganS-B
0

#7 Man förbjuder dom att överhuvudtaget röra vid hästarna, eller att gå till stallet…….Cool

Tittut
0

Inga problem. Stallet ligger 20 meter från garaget, så det brukar vara ett lätt val..

Fiffilura
0

Här kommer en till… oxå äldsta dottern och den då 1-åriga Arvak. Jag har ju hur mkt bilder som helst på hästarna och barnen….

Asagard
0

Denna bilden älskar jag. Synd bara att skärpan är så dålig. :-(

Valli
0

Den här bilden på Joel (1,5 år) och Truls & Valli tycker jag är härlig!

StuteriSolo
0

Hästpratar-Sara, en av sommarens bästa smygbilder :)

StuteriQveiar
0

Vädret var som det brukar på våren då snön precis har släppt greppet. Lucas, då 5 år rider på sin ögonsten Gloria (mamma till Primat G coh den rekommenderade Leil Gaist). Hon är då 20 år på bilden.

Lucas valde ut Gloria redan då vi köpte henne. Han kunde precis gå (ibland), och han tog ut henne till hagen själv varje morgon. När han gick höll hon ett avstånd på c:a 1 m, och ramlade han väntade hon på det avståndet tills han kommit upp på benen igen, eller om hon råkade kliva på grimskaftet så väntade hon med hoven uppe i luften tills Lucas hade hunnit iväg en bit och grimskaftet sträckts. Hon var helt otrolig! Han kan fortfarande grina efter henne ibland av saknad.Gråter Vi fick ta bort henne efter hennes andra fångattack i februari i år, hon blev 24 år.

StuteriQveiar
0

Här är en annan bild på Gloria med vår lilla dotter Matilda på bilden. Den är tagen för 3 år sedan då vi var på Guldruss med Bläcku för fölmönstring. Den har jag just nu som skrivbordsunderlägg i datorn.

SigneK
0

Jag tycker att ni ska skicka några av alla era fina bilder in til tidningen Gotlandsrusset Flört Skulle vara kul att få se dem på tryck.

MagganS-B
0

#19 Man kan inte skicka vilka bilder som helst dit, dom måste vara i superkvalité, annars blir det inte bra i tidningen säjer Beje och Chris!

Här är i alla fall Brådis, tycker att bilden är jättefin!

Tittut
0

Det beror väl lite på… men de måste vara på mist 1 MB om de skall göra sig i tryck om det är digitala bilder. Chris brukar vilja ha trevliga bilder att kunna använda ibland, så gör ett försök!

Teja-Bea
0

Det här är en av mina favoritbilder. Faktiskt en av de första jag tog med min första kamera! (2004)

Det är morfar på gården som står och "snackar skit" med russen på hingstbetet. Vad det pratar om vet bara gudarna..!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

juliapettersson
0

Oj vilka härliga bilder alla har!

Den här tog mamma igår på Golf och Golden Delicious, lite mysigt med kvällssolen.

cowgril
0

jag & hugo på tävling

Snoffan03
0

Pärlemo på sin första 2-dagars i somras…

4a i dressyren, 2a i maraton & 2a i precisionen = 2 totalt på den tävlingen.Glad

CarolaG
0

En av mina favoritbilder är på Piretta och alldeles nyfödda Pilgrim.

ErikaAndersson
0

En av mina favoriter :)

jonasjo
0

Det här är min favoritbild på Karl-Oskar :)

Har den som skrivbordsunderlägg på datorn :)

jonasjo
0

Och på våran treåring som heter Sobel JSA :)

Placy
0

Piretta.. är hon döpt efter russet i serien "Stallgänget på Tuva" i tidningen Min häst?? Samma färg t.o.m..

Tittut
0

# 30 Det är hon som är Piretta i serien!

SugarAddict
0

Tyckte detta var en rätt fin bild på Hadrian :) tagen i förrgår.

Sara-Juventus2
0

Ribella II, jag gillar denna bilden (:, hon bara flyyyyger !

Sara-Juventus2
0

& denna gillar jag, piggelin var verkligen världens snyggaste häst just då (: .

Placy
0

WOW!!! vad coolt att ha kontakt med henne. gillade alltid henne i serien. Pilgrim.. var det han och den andra unghingsten som rymde in islandsstoet?? Det svarta som kom in ganska sent i serien?? hur har det gått sen serien lades ner?? för det är den väll??

Tusen
0

Åh, så fina bilder alla har.

Jag har en,….nja flera i och för sig, men en som jag tog i somras som jag tycker är så fin. Inte för att kortet i sig är så bra men motivet gillar jag skarpt.

Bilden visa Fanny och Tejas Primona när de var på ponnytrav på Färjestad i somras. Båda verkar lika intresserade av loppet som pågår.Glad

varette
0

#36, vad har han runt käken ?

entill
0

Jonerta visar att hon minsann inte är rassist. Hon umgås gärna med Medusa, som har utländskt ursprung, New Forest.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Christina-Lundberg
0

Hej!
Vad fina bilder Ni alla har skickat in.

Jag tycker att den här bilden är bland de bästa som är tagna på min Karsk. Det var sommaren 2005.. som vi upptäckte att det var även en sjöhäst vi ägde:)) Hade han väl gått ner för att bada, då var det strängt omöjligt att få upp honom.

rebeccajansson
0

Det känns som om jag bara tagit ett kanonkort i mitt liv. Jag var på besök hos börje och carola Johansson. Fotade Pamilla och hennes fölunge skoj e. Lustig tror jag att de är.

rebeccajansson
0

Samt elmia 2007. Rusch och Juping. En riktig far o sonbild!

Tur att dom inte stod närmare varandra, då hade väl blii fajt

Jossa
0

Den här bilden älskar jag på Conelia. En härlig "vinter"dag.

crazycattiz
0

En av dom finaste jag har på mitt monster, som 1åring
Dock stör staketet :(

Mixie
0

#43 Tog mig friheten att klona bort tråden på din bild :) hoppas du inte misstycker och att det blev bra :)

//Mickan

crazycattiz
0

TACK :D

Tusen
0

#37 Primona hade precis innan kortet togs gjort illa sig på något i boxen under tävlingsdagen och fick då en lös hudflik. För att den skulle växa fast igen band vi lite vet-flex runt henne. Tog svart färg på den för att det skulle synas mindre.Generad

Jossa
0

Gillar denna bild på Bläcku :)

Ilokay
0

den här tycker jag är härlig:D

Ilokay
0

fast jag hittade en bild jag tycker bättre om nu, min älskade lillkille:)