Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1298 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-01-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon runt om i landet även utanför Hoppas ni i söder klarat er bra från stormen har inte hört några nyheter ännu Här har det regnat hela natten och blåst kraftigt men ingen storm ännu Nu är det nog dax att undra över var man bor, mina Yorkar på 3kg sjunker i leran då kan man prata om att marken är mättad på vatten. Idag ska jag hälsa på TiGer om vädret tillåter och handla lite i staden Sedan tänker jag nog vara innomhus Sköt om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmogron i landet! Sovmorgon och dt snöar för fullt ute här. Men det blåser iaf inte… Ska gå och fixa frukost nu, sedan får vi se vad vi kan göra idag.

Anna-Uppsala
0

Skicka gärna hit lite snö! Jag är döless på grått och regn och grått och regn … :(

I går åkte jag till ÖoB och bytte Gerdas täcke mot ett kortare, 105 cm - men det är fortfarande ALLELES för stort! Halslinningen och täckets djup, gör att det hänger ända nere vid framknäna. Den som gjort själva grundmönstret kan inte ha haft en aning om hur en ponny ser ut! *suck*
Mitt tips är alltså: köp inte ett HorsePro täcke på överkottsbolaget om du har ett russ! Däremot är deras fleecetäcken (åtminstone det jag köpte där för ett par månader sedan) helt okej …

Nej nu ska jag meka lite här hemma, innan jag åker och lämnar tillbaka Gerdas täcke – och sedan blir det stallet. Har intaget i em - 28 blöta, smutsiga hästar som ska matas och sedan in från leriga hagar … Brrrr!

Pernille-G
0

Här i Mellanskåne är det ingen storm. Solsken, fem grader plus, grönt ute, verkar bli en vacker dag.

Anna-Uppsala
0

Pernille - har du fått mail från mig i din jobbmail? ***undrar***

Tittut
0

Visst är det trist med allt grått och brunt..

Jag vill ha vit snö  och solsken, torra och glada hästar med snösprut runt tassarna!

Idag står städning på schemat, det kanske är därför jag känner mig på gnällhumör….

Ha en så bra dag ni kan, och håll i er om stormen drar fram!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Russtoka
0

Godmorgon! Här i södra Närke stormar det rätt så ordentligt. Men stället där jag bor ligger skyddat. Man kan se trädtopparna runt omkring böjer sig ibland 45 grader och det vrålar som ett godståg på avstånd. Men här nere vid stugan är det nästan lugnt, en och annan liten kastby når ner och det regnar på tvären…

Låg vaken på natten och lyssnade, det hördes orkanvindar långt borta men det blåste inte här. Nyfikenheten gjorde att jag tog på och gick ut. Fascinerat stå i mörkret och bara lyssna.

Hos hästarna är det flytlager på gruset, men man får väl trösta sig att det är fast under. Leil Gaist stod i boxen och spanade med huvet utanför, Qvanting stod ute med huvudet under taket till foderplatsen och väntade på käk.

StuteriSolo
0

#2 Får väl ta och putta litet på molnen så de kommer längre söderut då… Kan f.ö berätta att jag har regntäcken som passar russ att sälja :)(om det nu var ett sånt..)

garrilina
0

God middag!

Här är det uppehåll och +3, skönt för inatt har det regnat så det smattrat på taken. Tog en rejäl sovmorgon idag det blev aldrig ljust ute idag.

#0 Det kanske blir en fly biljett ändå från leran då när t.o.m. 3 kg hundar sjunker.

MagganS-B
0

Lite för långt lidet på dan för att säga god morgon…..

STORM är det, och regnat har det gjort i morse, ca. 15 mm fast horisontellt. Hundarna ville ut vid 5-snåret, så Maggan steg snällt upp och släppte ut dom, passade på att ta in en snorblöt tidning, den hängde på tork några timmar innan den gick att läsa. Just nu skiner solen vackert, men man skall inte gå ut, för man kan inte gå rakt. Jag som bor "mitt på åkern", tror att huset skall tippa när som helst, för att inte tala om stallet…..Hästarna står inne med öppen dörr i lä, dom har svårt att fånga hö i luften Cool och med allt regn så är alla pölar fyllda igen efter i morse. Sånt är livet på Gotland just nu, hoppas ingen är på sjön, det kan inte vara kul……ca. 20 båtar ligger i lä på östsidan!

Det här var dagens rapport från ÖN!

Pernille-G
0

# 4, Anna, tack, det har jag. Verkar bra men läsar i helgen och svarar.

Nu har halvblodet precis åkt. "Bara" russ kvar på gården