God Morgon 2008-01-18
Morron där ute idag var det fast underlag ute 0 gradigt har inte en anning om vilket väder vi får bara svart .Jag får nog vara lite social med mitt kontor det ser ut som en bomb har slagit ner kan snart inte skilja alla papper från olika kurser och räkningar fast det vore ju skönt om räkningarna försvann men det gör di inte nu ska jag gå ner och ge djuren mat Ha en skön helg
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Go morron, varmt och blåsigt men värre lär det bli. Gubben åkte till Sälen igår med ett gäng grabbar för att åka lite slalom. Är inte ett dugg avundsjuk, eh jo. Saknar snön. Men jag hade inte kunnat åka bort ändå nu när Chirak ska ha sin medicin 2 g/d. Båda stora ungarna ska iväg till skolan idag, jag och minstingen får väl tvätta eller något annat skoj, ligger lite efter i och med att den största kräkade ner sängen i måndags med 2 täcken 1 kudde 3 madrasser (ligger på 2 och har en extrabädd under sängen) och så pyjamas och nallar förståss. Ingen rolig info men det är min dag idag! Hoppas ni får det bättre.
Usch, tittar man ut är det mörkt och dimmigt. Varför går man egentligen upp ur sängen, dagar som dessa? EU borde förbjuda dem!!!
I dag ska jag åka bort till ÖoB och byta täcket jag köpte i går, eftersom det var för stort för Gerda. Köpte 115 cm i längd, men 105 hade varit mer lagom. Att jag aldrig lär mig att russen är kortare än man tror! *suck*
Ha en skön dag allesammans! :)

Godmorgon i landet! Här är det kallgrader igen, och det har kommit fem cm snö som frusit fast på isen skönt! På dagens schema står fortsatt rengöring hos smådjuren och så röjning av diskbänken. Få se om det går att köra i eftermiddag…
Hej!
Jag har haft två mtimmars sovmorgon idag, men inte märks det. Sambon har varit borta i natt, och mamma kom hit och passade barnen så att jag kunde åka och släppa ut hästarna.
Elin sover, Ponte är i skolan, så jag får väl sätta igång och jobba. Tror det står Grus på schemat idag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Här har lerhavet frysit inatt, återstår att se om det kommer tina under dagen.. Idag är det långdag i skolan, sen ska jag, syrran och mamma åka o handla inför nästa vecka, för inatt så åker mamma och pappa till Spanien och gottar sig medans jag och syster får vara hemma och sköta alla djuren! Sen ska vi ut och rida ett par hästar oxå.
#2 Ja, det brukar kunna bli fel storlek lite då och då när man köper täcken, för det är så olika på olika tillverkare! Fast jag har det så bra att jag kan bara ge det till nästa ponny, för vi har hästar från 95 till 145 i storlek
Hyppsen är speciellt hopplös att köpa till, om täckena är stora i storlekarna så ska han ha 105, är dom små, så ska han ha 115….(för övrigt så måste jag säga att dom var bra mot väta dom där täckena från ÖoB, trodde jag aldrig när mamma köpte det)
Ha en trevlig helg allihopa!
Morrom, svart ute fortfarande…..ska åka till Åtvidaberg och handla. Sedan kommer en vän på fika…….ha det bra
Tittut-spännande……..
God morgon. Såg inte den här tråden så jag skapade en ny, men tog bort den. Är nu på jobbet och ser fram emot helgen. Det var väldigt dimmigt i morse, knappt så ficklampan hjälpte.
Ha en bra dag alla!
Hallå i stugorna! Grått och mulet här också, dessutom lovar dom ju STORM med stora bokstäver…..undrar hur mycket ved det blir den här gången
….
Hästarna står inne, hovslagarn kommer strax…..manikyr på högsta nivå!
God förmiddag, förbereder för stormen som tydligen ska dra över här…men det är bara att hoppas att det är en vårstorm och att det går fort över. Ha det bra i stugorna och ha ljusen redo.

Godmorgon!
Har precis kommit in efter morgonsyslorna i stallet och skall börja jobba.
Vet inte vad jag skall ta mig till med hagarna. Våra vinterhagar ser ut som gytjehålor men sommarhagarna är så vattensjuka så det går inte att släppa ut hästarna där heller utan flytväst. En tidsfråga innan någon rycker av sig skorna i den sugande leran, eller ställer till det ännu värre för sig….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Lägg in sand där det är som lerigast så dräneras det bättre
#11 Jag behöver inte bara sand, jag behöver pengar till sand + en bandtraktor som kan ta sig in med sanden…..

#11 Samma här. Nu har jag mockat bort så mycket av gruset jag lade in förra året att jag behöver ett lass till…
Det blir liksom gegga av allt när dom trampar ihop dyngan och gruset till en skön görpa. Men jag fortsätter ändå mocka fast de är ute, man vill ju de ska ha rent och snyggt.
Jag vill ha en riktig vinter, annars får vi köra fram veden på barmark!

#11 Du har inte sett mina hagar :-) 40 lastbilar med sand skulle inte förslå…..
Jerker Klang,

hmm.. då är nog ända alternativet inbyggd markvärme i samtliga hagar ;D

#15 Samt tak över altihopa och krondiken var femte meter för att avleda vatnet….. Hatar lera….
Jerker Klang,

Vad det känns skönt att ha snö och slippa leran, jag ångrar inte min flytt till nordligare breddgrader :)

#17 Med nuvarande väderutveckling har du bara några års respit…. ;-)
Jerker Klang,

God eftermiddag eller räknas det som kväll?
Här snöar det för fullt, så nu får man se upp var man sätter fötterna så man inte far omkull på isen som är under.
Har haft vet. här nu efter vi kom hem från jobb och skola och vaccinerat alla hästarna, de skötte sig jättebra t.o.m. den spruträdda shettisvalacken. Om 6 veckor när det är dax för omvaccinering av fölen eller 1-åringarna så blir det tandraspning för några och dräktighetskoll på Miranda.
Ha en bra kväll.