Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 915 ggr
[Croneld]
0

Tips, knäppaste bilden

www.ponnytrav.ifokus.se har de en omröstning just nu, titta gärna in där och rösta!

entill
0

En del riktigt otäcka bilder där. Svårt att se det roliga i olyckstillbuden. Några bilder är dock roliga.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

[Croneld]
0

Det finns också en fototävling på www.ridsport.ifokus.se om du gillar att rösta på bilder.

AnnaLundin
0

#1 - tävlingen heter knäppaste ponnytravbilden, med fri association till rubriken. För mig är det att lyckas fånga ett udda ögonblick med kameran. En bild som inte är som alla andra ponnytravbilder, tjusiga, in action.

Jag kan förstå en av bilderna att den kanske kan se otäck ut, men är det fler än en menar du?

entill
0

Jodå, jag förstår att det gällde att fånga ovanliga ögonblick. Mitt inlägg var inte menat som någon kritik varken mot bilderna eller mot tävlingen, utan bara en förklaring hur jag upplevde en del av bilderna. Visst kan bilderna se komiska ut om man lyckats fånga dem i rätt ögonblick, men jag ryser när jag tänker på vad som håller på att hända. Några av bilderna föreställer faktiskt "paniksituationer", där kusken kämpar för att undvika en olycka. Förhoppningsvis har det gått bra, men med min nojjiga fantasi blir det katastrof. Jag vet att den typen av bilder tilltalar många, på samma sätt som filmsekvenser med folk som ramlar av i hinder, eller drattar på ändan o.s.v. Jag respekterar naturligtvis att folk har olika uppfattning om vad som är roligt, och som sagt några av bilderna tycker jag också är riktigt roliga, och några är vad jag kallar knäppa och ovanliga. T.ex. bilden där någon springer efter ekipaget, eller de som ser dubbelexponerade ut. Tur att vi alla ser olika på det här.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~