Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1187 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-01-17

Hej och hopp!

Har just strykt kläder så här på morgonkvisten. Sambon skall bort ett par dagar, och vill ha finkläderna strykta. Konstig prick!

Bortajobb idag, och passnitning på morgonen, så att gårdagens hög kommer med posten.

Ha det bra idag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Hejsan svejsan!

Nu ska jag försöka få upp barnen, de är trötta idag…Fast hästarna gick betydligt lättare att få upp. Slutar tidigt idag så kanske hittar vi på något i eftermiddag.

Ha det bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi ett underbart ösregn och flera varmgrader. Mot kvällen ska det bli kallare och snö, sedan ska det visst snöa till på söndag. Igår eftermiddag kom hästarna upp till stallet, så jag tänkte vi skulle fara ut och rida en sväng, men det ösregnade när jag kom ut från stallet… Idag är det j obb som gäller, och så måste jag uppsäka en affär, skafferiet börjar se tomt ut.. Affären i byn stängdes före jul, men en ny entreprenör kommer att öppna nästa vecka, kul!!!

MagganS-B
0

God morgon!

Jag såg stjärnor när jag hämtade tidningen, så det blir nog sol i dag, men dom har lovat riktigt dåligt väder till helgen, storm och regn…..

Skall gå ut och släppa ut yrvakna pållar, sen är det jobb som vanligt!

Simma lugnt!

karisma
0

God morgon började morgonen med att försöka beställa flybiljett på internet men det var inte det lättaste nu har jag i alla fall biljett tii Wången (östersund) Får ordna en hem under dagen. Skall sätta på mig flytvästen och återgå till stallet för mokning Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Pernille-G
0

God förmiddag!

I går hade jag tänkt mig en lugn dag hemma men så blev det inte. När jag tittade upp från datorn och ut genom fönstret efter att ha skrivit morgonhälsning här låg halvblodet ned i hagen. Akut kolik, verkade rätt så allvarligt, så det att blev att gå med honom  medan jag väntade på veterinären. Vriden tjocktarm som veterinären som tur var fick vridit rätt igen - sedan mera promenad med honom för att få magen igång igen. På kvällen var han som vanligt.  Vilken tur att jag var hemma! vågar ine tänka på vad som kunde ha hänt annars! Tillbaka till uppsatserna idag . . .

Ha en bra dag!

garrilina
0

God eftermiddag!

Hemkommen från jobbet, nu väntar mockning. Dottern hade hunnit 4 st. eftrsom hon är hemma och är förkyld.

#4. Är det fly biljett du sökte eller flyg?

Ha ett bra avslut på torsdagen, imorgon är det sista arbetsdagen sedan stundar helgen, skönt.

karisma
0

#6 Förlåt stavningen men det är en flygbiljett ska gå kurs två dagar på Wången och där får jag träffa russ det blir bra Får även vara med på en gastroskopi på häst mycket intresant samt massa annat

garrilina
0

#7 Det förstod jag egentligen….Skrattande. Låter som en intressant kurs.

karisma
0

#8 Fast en fly biljett har nog inte varit dumt heller till Australien eller något är less på all lera Den här kursen har varit matnyttig   4 träffar om 2 dagar det är Slu som ordnar vi har en träff kvar i mars sedan Cool

Malu
0

I morse när jag körde till jobbet hörde jag på radion en intervjuv med exgotländskan Viktoria Sanders som nu köpt 2 gotlandsruss här ifrån ön till Kina och de skulle komma fram till henne idag!! Efter lång karantäntid i Holland (30 dgr) och sen flyg ända till Kina så trampar nu hovarna på 2 russ på kinesisk mark! De ni!
Mitt russföl Saphira Rod som jag köpte i november är avkomma till ett av russen som åkt dit -Rosa 4441.
Snacka om att vara långt från mamma nu…Gråter
Ni kan lyssna på radiointervjuven på www.sr.se/gotland och under lyssnararkiv 17/1 mellan klockan 06.30-7.00.

Tittut
0

# 10 Kul att de är framme! Snacka om grej, hela historien!

Då ter sig våra vilda planer och fantasier om att skaffa tillbaka avelsmaterial från USA, som rena barnleken!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus