Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 790 ggr
Tittut
0

Inget Elmia Häst 2008

Jag fick just ett pressmeddelande från Elima, där det stod att det inte blir något Elmia Häst i år. Detta pga för litet intresse 2007.

Vad tycker ni om det?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
0

Som man bäddar får man ligga. Hyran för utställarna var allt annat än gratis, efter vad jag har hört. Det ena ger det andra och kommer det inte folk heller så tappar Elmia intresset helt. Annars tycker jag platsen och evenemanget är bra.

Kallbloden sägs vara inspirerade av russens generalmönstring och har pratat om att göra detsamma 2009, 50 år efter Rila-utställningen som gick på Elmia -59.

Cara-Mia
0

Det var väldigt synd. Såg fram emot det i år. Det verkade ju vara en riktigt bra show. Kul att se andra häst raser också.

englan
0

Så här i efterhand - o även under pågående evenemang - har vi fått massor av uppskattning över russens framfart i utställningsringen o uppvisningar på Elmia -07.
Det må så vara att det kan vara dyrt för utställarna -vilket jag inte har en aning om pris- men desto mer förmånligt för alla rasrepresentanter som är där GRATIS o kan visa upp sina hästar/ponnyer på bästa sätt inför stor publik.
Det är bara att hoppas det tas nya tag i framtiden.

entill
0

Jo,men inträdespriserna för publiken var väl i häftigaste laget. Jag kan mycket väl förstå om man backar på det.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

Det var "bara" drygt 4900 besökare, och skulle tro att de säkert hoppades på det dubbla. Är det för mycket mässor och sådant att gå på?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

# 5 ja kan det vara så? Kolla bara på tv, med alla galor året om. Jag orkar inte titta på någon längre, allt ska vara så jippobetonat jämt.

Cara-Mia
0

Har ytterligare en synpunkt….. Att fölen skulle kvala till Elmia med 40p. Det är väldigt högt och oftast kanske man inte har visat sina föl, särskilt inte innan anmälningstiden gått ut. Tycker förövrigt att det ska vara rabbaterat pris eller gratis för fölston till utställningar. Iallafall för fölen. Då kanske folk betäcker mer och framförallt visar fram sina fölston.