Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 427 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-16

Hästarna utslängda. Drink får gå med ungstona, och det går jättebra. Hoppas kunna flytta honom och Tittut (hästen alltså) till de andra om och när Thomasin åker.

Passtillverkning idag. Glöm inte carpa lite diem, trots det beiga vädret.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! HAr varit uppe sedan kvart över fem, fast klockan stod på sex. Har hunnit disk alla tre miljoner fruktskålar, så vi har något att ha morgonfrukten i, tänt i spisen och så är det två varmgrader, håhåjaja. Hästarna vilade i form igen igår. Jag har hunnit genom halva mitt kontor, själva skrivbordet är snart färdigrensat, så kanske jag kan flytta ut datorn dit idag och få ett anständigt arbetsrum. Nä, skära frukt var det! Ska skjutsa SImon till stan, han har apu på Müllers och börjar kvart över sju..

karisma
0

God morgon ja nu är det blötväder igen mera lervälling om det nu kan bli det Väntar på att x-et ska komma och dra bort släpet som fasstnade i leran igår Det har nog alldrig hämt mig att man kör fast i lera mitt i vintern Ska åka till ridhuset sen och titta på dressyr lektion på de högre skolerna. Fast det är ju såna hästar man måste ha repstege och spikskor för att komma upp på och fallskärm för att komma av Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Croneld]
0

God morgon! jag tror vintern kom här i Roslagen i slutet av januari förra året. Så nu vore det trevligt med lite snö, jag är så sugen på att ut och tolka. Det var många år sedan. men min syster kommer från Holland i februari och det vore kul at ta ut Dorina på en sväng. Syster yster bröt armen i söndags, fast till dess ska den nog vara hel igen…Jag har mät Arrak nu på morgonen. Det är så kul nu när jag köpte en mätkäpp på Börjes i höstas, så jag mäter det ena och det andra. Arrak var 105 cm i mkh och 110 cm över baken…

Ha det gott

karisma
0

#4 vem rider av er

garrilina
0

God Morgon!

Här är det regn och is, is och is. Tror att vi får köpa skridskor till hästarna så att de lättare tar sig fram. Varmblodet fick gå i egen hage i dag han har så svårt att hålla reda på benen på isen.

Nu ska jag förflytta mig ner till mellanstadiet och ha fyra pass slöjd med dem.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Förmiddag…..

Hästarna har simmat ut i sin gegga och jag är ledig! Finns en del städjobb kvar att göra sen julen, så jag lider inte av arbetsbrist precis. Sen är det väl dags att mocka ett par boxar också. Tänkte vänta tills Willy kom med spån och nya skottkärran…..

Ha en bra dag!

Pernille-G
0

Godmoron!

Inga föreläsningar och inga möten idag så jag kan jobba hemma. Var uppe tidigt för att tända upp i den finska massugnen så det blir varmt och så tillbaka framför brasen med tidningen. Mitt gamla hus blir snabbt kallt när det alltid blåsar. Sedan blir et en dag med uppsatsläsande - examination på fredag. I kväll ska vi ha filmafton i kvinnonättverket här i byn - alltid trevligt med lokal gemenskap

En dag hemma så blir det också tid att omgås med russen

stally
0

Som omväxling regnar det på Ön idag. Men det gör inte mig något. Jag är en regnmänniska, om det finns sådana. Men jag hoppas fortfarande på snö.

Igår körde vi Piggan o Dolk tillsammans (i varsin vagn) Dolk är så här långt en riktig kämpe, gillar arbete.

Älex reds av duktigt barn som skall rida honom varje tisdag. First fick jogga själv i skogen.

Idag skall stora travarn gå sina vändor i sandbacken, hon är ruskigt stark nu, och kvalar inom några veckor. Så sonen kan använda henne till provlopp i februari.

Kanske lite m.k.t. travsnack så här på Gotl.russ sidan, men detta är verkligen en trevlig sida för oss som är lite äldre oxå.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

# 5 Ingen, det går att tolka utan ryttare efter henne. Sen kan man tolka efter vagnen.

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, jag skrev en lång text - och så bara försvann den! Klantigt av mig! *suck*
Här regnar det och det känns mer som trist höst än som januari, så här dags på eftermiddagen. Ska snart till stallet och plocka in blöta Gerda, som ska gå lektion med sitt ponnybarn klockan 16.
Hjördis har ju däremot täcke, så hon är förhoppningsvis torr under det – om hon nu inte lyckats få av sig täcket alltså!
Hon jobber nämligen stenhårt på det projektet varenda dag, och varken kryssgjordar eller bensnören hjälper – täcket ligger på tvären ändå på eftermiddagen.
Men det är ohyggeligt skönt att plocka fram ett RENT russ ur det där leriga täcket när man ska ut och köra, så hon får allt fortsätta att ha det ett tag till!
Jaså, ni undrar om inte Gerda rullar sig så hon blir lerig?
Självklart inte!
- Jag är en FIN FLICKA och ingen flodhäst! låter hon meddela.

På bilden är det Gerda och hennes lillmatte när de tränade i söndags. Fotograf är vår stallfotograf Emilie, och fler bilder hittar ni om ni går till Surmulens hemsida, http:www.stallsurmulen.se och sedan klickar på Fotogalleriet så ni kommer till vår Pixbox. Där har russen en helt egen sida! :)

karisma
0

#5 skit oxå jag todde jag skulle få se något roligt

Men vad trevligt det var att se dressyr på grand prix nivå idag och sitta där med kaffe koppen och njuta Ha det

[Croneld]
0

# 12 Jag kan rida så du får se något roligt, kom bara! Benen hänger nog nästan i backen..