God Morgon 2008-01-15
I går var jag och hämtade Drink hos Karisma, så det var lite extra pyssel idag på morgonen. Han och John Russ har stått inne tillsammans sedan i går eftermiddag, och gör det nu också. Tanken är att de skall få komma ut i en egen hage några dagar innan jag släpper in dem till stona med föl. Jag vill bara inte släppa ut dem i kolsvarta mörkret.
Dagens visdomsord är klockrent:
Banktiggodohavanden är som tandkräm, lätt att ta ut, men svår att stoppa tillbaka"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här är det de utlovade plushraderna ute, en varmgrad. Blir intressant att se hur halt det är… Inatt vid halv två när jag var och hämtade PEter var det fortfarande sju minus… Idag står det inget särskilt på schemat, ska väl slutföra mitt kontorsjobb och kanske få dit datorn. Sara och jagplanerade att ta ut shettisarna i eftermiddag, hon och en kompis var ut med russen igår.
God morgon! Åter dags för en arbetsdag, I dag står det matematik och handledning på schemat! Skönt att det inte regnar när man ska hålla på och pyssla i mörkret på morgonen.
Ha det så bra!

God morgon idag har jag lyckas försova mig så det kommer nog att bli en uppner vänd dag. Det känns som det knappt finns några hästar kvar här,4 st åkte igår fasst 3 kommer tillbaka Mina två föl och Präktig åkte in till Norrtälje igår så nu är dom statsbor det låter det nej fölen är på avväning hos x-et vilken box de fick så där 40 kvadrat så det går ingen nöd på dem Idag ska jag till ridhuset Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon! I dag lyser solen med sin frånvaro, i stället är det några äckliga droppar som kommer uppifrån…..I går kom dropparna från Lovas vattenkopp, ventilen hade hakat upp sig, fick skyffla ut spån och blöt halm ur hennes nyrengjorda box…..När jag var och köpte ny ventil passade jag på att köpa en ny fin skottkärra av plast, STOR! Den gamla är ca. 45 år, tung som bara den eftersom vi kört cement i den för 30 år sen…..skall bli skönt med en lätt kärra!
Ha en bra dag, jag skall jobba!
God morgon russfolk!!! i dag är det vinterpäls borstning då dom fäller som en taskigt knuten ryamatta + fota lite mage. Framåt kvällen blir det nog loppis för det sköna nöjjets skull. Ha det!!

God Morgon! Idag hgar jag sovmorgon, börjar kl 10, det är dessutom den kortaste dagen i veckan, slutar kl 2! Vädret är lika grått och trist som vanligt… Igår var vi och mätte den ända ponnyn som skulle mätas iår, 104.5cm är en mycket bra höjd, på behörigt avstånd från gränsen! Eftersom vi inte hann med några motionsturer igår pga av mätningen så blir det till att ta ut ett par stycken idag.
Ha en trevlig dag gott folk!
# Har hästarna i Nyköping redan börjat fälla? Lyllosar i så fall.
Här i skärgården är det grått. Vi hoppas fortfarande på snö!
Men träningsförhållandena är ju endå bra, då allt är lerigt och mjukt.
Hingstarna Dolk o First går forfarande tillsammans och det funkar jättebra, hitills, då russet har fullständig makt över hagen…De har nu varit här några veckor och funnit sig till rätta med både omgivning och träning. Allt går hitills väldigt bra. I eftermiddag så skall de alla köras igen, i klunga, gäller att få dem säkra i lag med andra hästar.
Ha det gott!