God morgon 2008-01-14
Nu har det krånglat igen här på morgonen, men vi får väl hoppas det funkar nu.
Elin och jag skall åka till Karisma och hämta en fölunge på förmiddagen. För att alla nyfikna inte skall behöva spinna loss (
)
kan jag meddela att det är gotlänningen Drink som har bott hos Malin i två månader, men som skall hem och bo här med mina hingstungar.
Eftersom dagens visdomsord var så trist, tar vi gårdagens som alltid är lika aktuellt:
"Den som bara letar efter fel, hittar inget annat"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här är det -13 ute, och väderprognosen för veckan visar plusgrader hela veckan, urrrrk! Det ska slå om ikväll och ömsom regna och ömsom snöa. Blir spänande att se hur det blir egentligen… Kallt är det inne nu iaf. Igår tog vi hem en låg bokhylla från förrådet, och möblerade om uppe. Snart har vi fått hem alla möbler från förrådet, de har stått där sedan vi flyttade upp 2001…
Glad måndag på er allihop! Jag har just varit i tvättstugan och konstaterat att tvätten inte var torr. Det var bara att starta torktumlaren en vända till!
I övrigt hoppas jag på solsken i dag igen - det var såååå härligt i går! :)
Ha en skön dag alla!
God morgon! Nu är jag redo inför en ny arbetsvecka och nu återstår bara frukost innan jag ska köra alla barnen till skolan. I går kväll hade jag storbesök i stallet, när mina barn följde med mig när jag skulle ta in hästarna. De skulle sköta om kaninerna, undrar hur länge det kommer pågå? Tänkte försöka få dem att borsta någon av russen, kan man kanske tända ett stjärnöga..
Ha det bra i dag!
Apropå borsta hästar, så var Elin rätt gullig i går. Hon släpade in sin pall till John Russ igår kväll och gav sig inte förrän all lera på ryggen och i mankammen var borta. Han var lite fundersam först, men han hade ju mat i boxen, så han stod stilla och åt. Han är egentligen inte så road av att bli pysslad med, men han accepterar att bli pussad och kramad av Elan, de gillar varandra!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#3 Förbjud ungarna att röra hästarna, det kan hjälpa…..
God morgon förresten…..det ser ut att bli ännu en solig och fin dag. SMHI lovar 5-6 grader varmt, snart börjar man vänta på att stararna skall dyka upp
. En hel hög med vårtecken fanns det i tidningen i dag. Nu skall jag släppa ut de vilda djuren, sen väntar jobbet som vanligt!
Ha det bra där ute i cyberrymden!

God Morgon
Sitter här i ett data rum på skolan och tråkar. Det ända roliga nu är väl att jag kan vara inne på Gotlandsruss.ifokus ^^
När jag kommer hem ska jag köra Imma och rida Andromeda, dock inte samtidigt.
Igår red jag de båda, inga problem alls.
Andromeda blev lite för pigg efter att vi hoppat över ett dike med mig före eftersom det var andra gången vi red ut, då ville jag inte sitta på henne när hon dessutom har en stor fölunge i magen.
Så nu ska en lugn och avslappnad träning komma igång på Andromeda och Imma ska sättas igång på allvar :)
Så dagen efter skolan ser jag framemot!
Jag är sååå förkyld
orkar bara ingenting.

God middag!
Här är det mulet och tö igen, så snart är isen framme igen, det kunde få vara några minus ett par dagar i följd åtminstone.
#1 Ser att det är fler än vi som det tar tid för att få ordning. Om 2 veckor är det 3 års sedan vi "flyttade" in i det köpta huset och det är fortfarande långt ifrån klart. Det mesta står kvar i det gamla det är bara hästarna som flyttade ordentligt.
#0 Vad kul att Drink hamnade hos dig, då är en till av Dixies avkommor på fastlandet.
Det blev en dubbel i morse och detta är Karismas inlägg:
Morrn där ute fuktgt och +3 grader få se vad det blir för väder idag Igår när solen lyste satt jag inomhus och fick korvstoppning om paragrafer bilvikter transportsjuka bla. Har inte hunnit smällta allt ämnnu Vet inte i dagsläge om jag skulle rekomndera kursen till mågon som inte behöver beviset Men nu vet jag att jag behöver det fast jag inte kenar några pengar på mina russ Tänk dig själv att bli stående efter vägen med dryga böter. Så dagens uppmanning blr att kolla SJÄLV om du behöver lyssna inte på allt Ha det gott
ps denna sida har krånglat hela morgon

#4 Storfrämmande i stan! Du kunde väl ha tittat förbi mig på jobbet när du ändå körde förbi.
Började morgonen med massage för att sedan sitta på kontoret hela dagen och köra årsskiftesrutiner i löneprogrammet, nu återstår bara kontrolluppgifterna till Skatteverket. Lite krångel blev det när årets semesterberäkning skulle göras och en av mina kollegor fick bara 1 semesterdag i år
Kunde inte låta bli att ge henne den lönerapporten i stället för den riktiga, hihi.