Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 410 ggr
karisma
0

God morgon 2008-01-13

Morgon försöker vakna till några koppar kaffe.sedan får jag skrammla liv i hundar och hästar. Idag är det kurs i kompitensbevis på Bosön så det blir till stora staden Efter en hel dags föreläsningar blir det Examination i 45 min ja det blir ju roligt att skriva när man knappt hunnit sova. Hoppas bara kursen är bra för den var inte gratis 2750:- fast lunch och fika ingick   Ha det så gott där ute och håll tummarna att det går bra

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här snöar det för fullt, vi har redan fått ungefär en decimeter. Inte kom vi ut med några hästar igår heller, men vi har börjat göra klart kontoret istället… Förr eller senare kommer vi nog ha fått ordnning i huset, skulle bara vara roligt att få badrummet klart också :)

[Tjiwi]
0

Morron, tro det eller ej, vi har sol här…igen!! Den var framme i fredags med, tror det var Tittutan som kom med den då….

Ska ut och tömköra Njord i dag för andra gången, tjo!!Flört

Pernille-G
0

Godmorgon. Här är det grått och plusgrad. Uppe vid ladan som fungerar som lösdrift fick jag vada genom lervälling och höll på att forlora en stövel - måste gräva ut och grusa till sommar. I dag är det ettårskalas för barnbarnet - snart kan han börja rida russ. Ha en bra dag!

Tittut
0

God morgon!

Har kommit hem från stallet precis och det solar! Det är barnfest med julgarnsplundring i bygdegården på dagen, men jag skall försöka hinna kasta ut min egen också.

ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

God förmiddag.  Här blåser det och är tråkigt väder men som tur är så regnar det inte ännu i allafall.  Sk apå kalas idag och det delar ju upp dagen så det är inte lönt att planera in något idag.

MagganS-B
0

God Middag!

Här är det härligt väder, sol och blåst (som vanligt)! + 4 så det är riktigt behagligt. Skall gå ut och mocka ett par boxar….sen åker adventsstjärnorna och -stakarna all världens väg! Skönt när allt återgår till det vanliga!

StuteriQveiar
0

God dag!

Idag har jag energi som tusen! Avelskursen med tillhörande avelsgenetik var super, och jag känner att jag är på rätt spår med mitt avelsprogram, och tankar med mitt avelsarbete, så nu åker inga ston härifrån!

Ibland måste man träffa folk och ventilera sig så man får mer energi och en push framåt. VÅREN ÄR PÅ VÄG!!

Januarikramar

Anna

StuteriSolo
0

Det har kommit ca. 25 cm snö, när jag gick ut gick det nästan över stövelskaften, så fel man kan se!

garrilina
0

God eftermiddag! Här har det också kommit snö så idag har vi sol och ett gnistrande snölandskap. Så som det ska se ut på julafton. Har varit och ätit lunch hos mina föräldrar så nu är det mockning som gäller. Granen får nog stå kvar till i morgon kväll. Den barrar inte och det blir så mörkt, vi njuter nog av den ett dygn till.

Dottern och granntjejen håller på och knäpper kort till månadens russ tävlingen.

entill
0

God middag! Hemma igen efter en vecka som "stuteriföreståndare" i Kalmar. Tufft jobb att sköta 16 små lurventuttar, som skall utfodras, mockas åt, ryktas, kratsas hovar och gullas med. Närå, allt det där har jag inte gjort, men mat har de fått och lite ren halm att ligga på. Såg inte solen på hela veckan, bara regn. Nu får Liselotte ta hand om klurerierna igen, så jag får tid att uppdatera hemsidorna (mitt dåliga samvete)

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag hade svårigheter att komma in på nätet så har gjort annat idag. Vi har kört kaninburen yill stallet. Så nu har de flyttat från rastgården och ska var sällskap åt hästarna i stället.

Malu
0

Hästarna hade vårfnatt imorse då solen lyste med all sin kraft! Russfölet galopperade som en galning o hoppade o bockade som aldrig förr och min ridhäst var sprallig under ridturen!
Har lagt undan julsakerna idag - skönt faktiskt för man fick lite bättre "utrymme" här hemma..