Hingsthållarkurs i Gränna
Idag har Tittut och jag och många med oss, sisådär ca 65 pers eller så varit på hingsthållarkurs i Gränna. Den hölls av veterinär och hingsthållaren Helena Kättström som även är premieringsförättare och domare. Det var en jätteintressant kurs och Helena hade lagt upp den jättebra. Efter lunch så pratade Sanna Soleskog om grundläggande avelslära som var jätteintressant och hon var SÅ roligt att lyssna på och vi skrattade mycket!
Hoppas det kommer fler liknande kurser, detta är jättekul och lärorikt, tycker i alla fall jag. Synd bara att en del av åhörarna hade svårt att vara tysta när Helena pratade, det blir väldigt svårt att hänga med när det är ett ständigt surr från vissa håll och framför allt nonchalant mot den som håller i det hela tycker jag…..
Väldigt kul också att träffa många av er andra russfanatiker som var där…..

Hoppas verkligen det blir fler kurser för just nu får jag inga datum att passa Nästa kurs är ju den 9/3 och då är jag på hingstpremiering på Gotland och den här var jag försent ute till Bättre lycka näst gång 
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Instämmer om att det var en bra konferens och hoppas att det är många av er andra som har möjlighet att vara med den 9 mars. Den är värd varje krona.
Instämmer också om att det var en intressant konferens, nu inväntar vi nästa.

Ja va det var skoj. Det är så många nya tankar man får när det är så intressant. Det är såå "enkelt" när Sanna prata om avels lära…

Skulle gärna se samma upplägg på kurs men med platsen lite mer norrut nästa gång.

Kanske något för lokalföreningarna att ordna?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Ja visst var det trevligt och intressant på kursen. Synd bara att man inte hinner prata mer med varandra. Det skulle vara önskvärt med en fortsättning och med diskussionsgrupper. Vi hade det mycket kul på bilfärden ner och upp, blandade raser, choklad, mac Donalds, korv och diskussioner. Sen visade det sig att det var fel på rumsbokningen. Det var bokat för två med en bäddsoffa, fast vi var fyra. Så det blev att riva runt bäddmadrasser och placera oss så gott det gick. Fast trevligt hade vi med mycket skratt.

#6 Det hoppas jag att det är. Har svårt att påverka där eftersom vi är så udda att vi är med i lokalföreningen på Gotland, blev så från början och sedan har vi fortsatt.
Några är på bild på www.tidningenridsport.se 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kursen var jättebra. Men det var lite för lite "mingel tid" tyvärr.
Kollade på artikeln på ridsports hemsida. Jag hade lyckats vända baken till….