God Morgon 2008-01-12
God Morgon!
I dag är jag först, av naturliga skäl, har vinkat hej då till äldste sonen som skall åka med Nynäshamnsbåten! Nu är det tyst och tomt…..ok, jag har fyra russ (än så länge), två hundar och en katt som sällskap, så det är lite liv i alla fall. Hinner ta mig en liten tupplur till innan det är dags att fodra , släppa ut och åka till jobbet…..Ha en bra dag!
Å ja, det finns fler som är vakna en lördag morgon. Fast det finns sina randiga skäl till det. Jag ska ut med transporten och hämta hem två hästar. På vägen ska jag besöka mitt russ som lämpligt finns efter färdvägen, någorlunda i alla fall.
Godd mårning!
Tjiwi håller på att fixa frukost åt oss, och vi skall snart åka iväg till Gränna och avelskursen.
Vi hade en trevlig dag i går, med hästprat, fotografier och gott körsbärsvin!
Nu drar vi! Ha en bra dag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon trodde nästan jag skulle vara först när det är lördag morgon tji fick jag Ni får ha det så bra på avelskursen eller jobbet Själv ska jag hämta hem hö från andra stallet och träna några hästar Det känns konstigt när julen är utstädad det blev så tomt när granen åkte ut i går kväll fast nu slipper man barren Ha det gott och var rädda om vrandra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det också tidig morgon och tonårskillarna snarkar fortfarande på sina rum. Tänk om de kunde sovit så här snällt på morgonkulan när de var små?!
Riktigt vad det blir för aktiviteter i dag vet jag inte än, men i går tömkörde jag i alla fall Hjördis som gick såååå bra. Kanske blir en liten åktur med vagnen i dag då! Vi får se! :)

Godmorgon i landet! Vi har haft sovmorgon de luxe idag! Istället för det utlovade gråvädret med plus och snö så är det solsken och fyra minus. Härligt! Idag får nog hästarna komma ut och röra på fläsket. Annars har vi inge speciella planer fördagen, skönt med en ledig lördag.
Goförmidda! Ute har det börjat regna lite smått..typiskt när vi ska in o träna lite på travbanan idag! Blir sååå geggigt o mysigt..
Sov till 7.30 idag så kom lite sent till stallet. Men fick fixa lite extra idag då det är lördag..ut med allt julglitter o tagit ner hö från loftet så det räcker under veckan och skottat lite gödsel i hagen.Snart åker vi till "stan" med hästarna…Sonen är på hockeymatch men ska in på travet sen han också då det är repetion på licenskursen han går på o de ska träna med sulkyerna utan häst
.

God morgon , eller middag. Här är det uppehåll i allfall och solen verka tveka om den ska titta fram eller inte. Jag ska inte göra något speciellt i dag bara ta det lugnt och vila .

God dag :)
Håller på för fullt hemma och fixar ordning för här ska det bli fest ;) Fyller år i morgon men firas idag!! Hästen får vila =)
//Mickan
Nu är jag hemma sedan en timme tillbaka. Avelskursen var givande, lite nytt och lite gammalt. Det är alltid kul att träffa lite russfolk.
God natt, vi ses i morgon!